نوشته شده توسط : سالیان
مکزیک نیز مانند هر کشور دیگر فرهنگ، رسم و رسوم و سوغات خاص خود را دارد. برای کسانی که آن مدل از سفر را دوست دارند که سیر تا پیاز درباره فرهنگ جایی را که به‎عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده‎ بدانند. اگر شما هم جزء آن دسته از افراد هستید این یاداشت می‎تواند یک راهنمای کوچک برای آشنایی بیشتر شما با فرهنگ مکزیک باشد. قبل از گفتن  هر چیزی درباره فرهنگ مکزیکی باید به این نکته اشاره کرد که آداب و رسوم سنتی مکزیکی‎ها را بیشتر روستایی‎هایی گشترش می‎دهند که سال‎های سال اصالت خود را  حفظ کرده‎اند. زیرا شهرهای این کشور معمولا پر جمعیت است و فرهنگ‎ها و آداب‎ورسوم مختلف با هم اجماع شده‎اند. جالب است بدانید مکزیک در میان کشورهای پر جمعیت رتبه دوازدهم در جهان را دارد.

سیر تا پیاز درباره مکزیک

زبان و مذهب

کشور مکزیک تا مدت‏‎ها مستعمره اسپانیا بود بنابراین تاثیر فرهنگ اسپانیایی و فرهنگ اروپایی به خوبی در فرهنگ و معماری این کشور مشخص است. کلیسای کاتولیگ از آن دسته از چیزها بود که در این دوران وارد مکزیک شد و دین مکزیکی‎ها را تحت تاثیر خود قرار داد. بیشتر مردم مکزیک کاتولیگ هستند اما در میان آنان می‎توان پیروان پروتستان را نیز پبدا کرد. اسپانیایی‎ها تاثیر شگرف خود را حتی بر زبان مردم مکزیک نیز گذاشتند اما اگرچه بیشتر مکزیکی‎ها به زبان اسپانیایی صحبت می‎کنند ولی ۶۲ زبان بومی سرخپوستی نیز در این کشور وجود دارد که هنوز استفاده می‎شود.

لباس

اگرچه تقریبا دیگر در هیچ شهر بزرگی نمی‎توانید مردمی را بیابید که از لباس‎های سنتی استفاده کنند اما چیزی که از قبل همراه با مردم مکزیک مانده و در حال حاضر نیز این روند ادامه دارد اهمیت خوش پوشی در میان آنهاست. در مکزیک معمولا مردها کت‎وشلوار مشکی با کروات و یا تیشرت و خانم‎ها نیز کت‎وشلوار رسمی و یا پیراهن می‎پوشند. مکزیکی‎ها این پوشش را نیز مدیون تاثیر اروپایی‎ها هستند اگر نه لباس‎های سنتی آنها  پر زرق و برق و رنگی است.

لباس بومی مردم مکزیک

جشنهای رسمی در مکزیک

دیکی از مهم‎ترین جشن‎های مکزیکی‎ها روز استقلالشان است. مردم این روز را جشن می‎گیرند، رژه می‎روند، می‎رقصند و آتشبازی می‎کنند. یکی دیگر از جشن‎های رسمی و همه‎گیر در مکزیک جشن مردگان می‎باشد. این جشن هم ریشه در فرهنگ باستانی دارد و هم با اعتقادات مسیحیت ترکیب شده است و هدف اصلی از برگزاری آن بزرگداشت رفتگان است. جشن‎های کوچک و بزرگ دیگری نیز در این کشور برگزار می‎شود.

جشن مردگان مکزیک

چند نکته درباره فرهنگ مکزیک

  • معمولا زن‎ها در مکزیک حقوق کمتری نسبت به مردها دریافت می‎کنند.
  • مکزیکی‎ها دوست دارند به شما اسپانیایی یاد دهند! آنها بسیار مهمانواز هستند و  با گردشگران بسیار خوش‎برخورد می‎باشند. اما یادتان باشد در هنگام صحبت با مکزیکی‎ها دستتان را در جیبتان نگذارید.
  • در مکزیک اگر کسی شما را به خانه‎اش دعوت کرد شکلات یا دسته‎گل هدیه مناسبی است که می‎توانید برای او تهیه کنید.
 
 

منبع نوشته:http://www.parstourism.ir/



:: بازدید از این مطلب : 398
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مهر 1397 | نظرات ()