نوشته شده توسط : سالیان

پارس توریسم؛ قشم یکی از جزایر استان هرمزگان است که در واقع بزرگترین جزیره ایران و این استان محسوب می‏‎شود. این جزیره تاریخی طولانی دارد و قدمت آن به دوره ساسانی برمیگردد. از همین رو در کنار جاذبه‎های طبیعی شگفت‎انگیز و فوق‎العاده زیبای قشم جاذبه‎های تاریخی بی شماری نیز وجود دارد که چشم هر بیننده‎ای را به خود خیره  می‎کند. قشمی‎ها به زبان فارسی و با گویش بندری(جنوبی) صحبت می‎کنند. آنها پوشش مخصوص خود را دارند و معمولا زنانشان برقع( نقابی که از ابرو تا پایین بینی را می پوشاند) به صورت خود می‎زنند.

آب و هوای قشم

جزیره قشم دارای آب‎وهوای گرم و مرطوب است. بنابراین بدیهی است که سفر به آن  در فصل تابستان سخت باشد. بهترین زمان برای سفر به قشم فصل پاییز و زمستان است وقتی از سرمای شهر خود خسته شدهاید می‎توانید خود را به هوای مطبوع و آرام‎بخش قشم بسپارید و تعطیلات فوق‎العاده‏‎ای را سپری کنید.

جاذبه‏‎های گردشگری جزیره قشم

همانطور که قبلا ذکر شد قشم جاذبه‎های طبیعی و تاریخی بسیاری دارد که در ادامه چند نمونه از محبوب‎ترین این جاذبه‎ها را معرفی خواهیم کرد.

دره ستارگان

حتما شما هم نام دره ستارگان قشم به گوشتان خورده است، حتی اگر تاکنون به این جزیره سفر نکرده باشید. این دره  نزدیک روستای برکه خلف قرار دارد و نزدیک به ۲ میلیون سال قدمت دارد. خاک این دره بسیار سست است و از برخورد باران با این خاک اشکال جالبی به وجود آمده استو جالب‎تر آنکه وقتی باد در این دره می پیچد صداهای عجیبی ایجاد می کند که قدیمی‎ترها معتقد بودند این صدای اجنه‎ای است که در این دره زندگی می‎ کنند.

دره ستارگان

جنگل حرا

جنگل حرا نیز یکی دیگر از جاذبه‎های بسیار مشهور قشم است که نیازی به معرفی آن نیست. یکی از شگفت‎انگیزترین مناطق قشم که گونه‎های گیاهی و جانوری بسیاری را در خود جای داده است. حرا درختی که که عمق دریا ریشه دارد و با جزر و مد پیدا و پنهان می‎شود.

جنگل حرا

جزیره هنگام

هنگام یکی از جزابری است که در نزدیکی قشم قرار گرفته و در چند سال اخیر به یکی از محبوب‎ترین مقاصد گردشگری این منطقه تبدیل شده است. شما می‎توانید در هنگام به تماشای دلفین‎ها بروید و همچنین از دیدن خاک‎های رنگی و عجیب این جزیره لذت ببرید.

جزیره هنگام

غار نمکدان

غار نمکدان که به غار نمکی نیز معروف است شاید به اندازه جاذبه‎های قبلی مشهور نباشد ولی قطعا یکی از بهترین و زیباترین جاذبه‎های جزیره قشم است. این غار که در نزدیکی روستای کانی قرار دارد؛ بهشکلی است که  با وارد شدن به آن فکر می‎کنید وارد مکانی پوشیده از برف شده‎اید در حالی که این غار نه پوشیده از برف بلکه پوشیده از نمک است.

غار نمکدان

جزایر ناز

و در آخر باید به معرفی اصلی‎ترین جاذبه‎های قشم که بسیاری فقط به خاطر آنها به این جزیره سفر می‎کنند یعنی جزایر ناز بپردازیم. جزایر ناز دو جزیره هستند که فقط زمانی به قشم و صل می‎شود که اب دریا پایین برود و در صورت مد اتصالشان با قشم قطع میشود.

جزایر ناز

 نکاتی که در سفر به قشم باید بدانید

_جزیره قشم دارای طیف گسترده ای از هتل‎هاست که در واقع شما می‎توانید با  هر بودجه‎ای که دارید محل اقامت مناسبی پیدا کنید.

_هوای جزیره بسیار گرم است. اگر تصمیم گرفتید در تابستان به قشم سفر کنید سعی کنید بیشتر گردش خود را به شب موکول کنید.

_در سفربه قشم حتی خودن ماهی برشته را فراموش نکنید.



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سالیان
پارس توریسم؛ کوبا سواحل چشم نواز و طبیعت بکری را در دل خود گنجانده که این طبیعت آن را به یکی از برترین کشورهای توریستی در سال ۲۰۱۸ تبدیل کرده است. بعد از محدودیت‌های دونالد ترامپ برای ورود گردشگران به ایالت متحده، کوبا با افزایش چشمگیر گردشگر مواجه شده است. در ادامه تصاویر حیرت‌انگیز از کشور کوبا را مشاهده خواهید کرد که شما را مجذوب سفر به این کشور می‌کند.

 آفتاب‌گیری در سواحل هاوانا

Havana subathers

ماهی‌گیری در غروب خورشید

Fishermen at sunset

خودروهای کلاسیک در هاوانا

Classic car, Havana

کلاه‌های طرح جوجه

Chicken hat

گروه‌های رقاص در کوبا

Afro-Cuban dance and drum group, Havana

دیوارنویسی‌های رنگارنگ

A colourful slogan painted on a wall in Havana

Bar La Bodeguita Del Medio, Havana

Bar La Bodeguita Del Medio, Havana

تاکسی‌های کالاسکه در موتانزاس

A horse and cart taxi in Cárdenas, Matanzas

خیابان‌های هاوانا

The streets of Havana

پسربچه‌ها در حال بازی فوتبال در خیابان

Cuban boys playing football in the yard

سرعت ماشین‎ها در خیابان‎های هاوانا

A classic car speeds through the streets

خودروی کلاسیک در هاوانا

A classic car cruising through Havana

یک مرد کوبایی در ترینیداد

A Cuban man in Trinidad

تاکسی‌های کالاسکه در خیابان ترینیداد

A horse drawn cart on the colourful streets of Trinidad

یک جشن عروسی کوبایی

A Cuban wedding party

نمایی از ساختمان‌های ترینیداد

The roofs of Trinidad

جشن‌های سالسا در هاوانا

Salsa partying in Havana 

منبع



:: برچسب‌ها: کوبا , سفر , راهنمای سفر , جهانگردی ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 مرداد 1397 | نظرات ()