نوشته شده توسط : سالیان

دانشگاه های بسیار خوبی در کشور کانادا وجود دارد از این رو تحصیل در کشور کانادا رویای بسیاری از دانشجویان است. کشور کانادا مساله آموزش را بسیار مهم می‎داند. جالب است بدانید 26 دانشگاه کانادا در میان لیست برترین دانشگاه‎های جهان قرار گرفته‎اند. حتی درمیان 50 دانشگاه برتر دنیا نیز نام 3 دانشگاه کانادایی مک گیل، تورنتو و بریتیش کلمبیا دیده می‎شود. اما همه افرادی هم که دارای ویزای تحصیلی هستند یا برای اخذ آن اقدام می‌‎کنند هدفشان فقط تحصیل در کانادا نیست بلکه می‎خواهند راهی برای اقامت دائم در این کشور پیشرفته پیدا کنند.

ویزای تحصیلی کانادا

داشتن ویزای تحصیلی کانادا به دارنده اجازه می‎دهد در طول مدت زمان تحصیل خود در خاک این کشور بماند. ویزای تحصیلی کانادا به 2صورت است.

نوع اول برای افراد زیر 18 سال که می‎خواهند در یکی از مقاطع ابتدایی تا دبیرستان تحصیل کنند؛ آنها می‎توانند در طول دوران تحصیل بدون هیچ مشکلی در کانادا اقامت کنند. از طریق آنها والدین‎شان نیز می‎توانند در طول تحصیل فرزندان برای در کانادا اقامت داشته باشند.

نوع دوم مخصوص افرادی است که می‎خواهند در یکی از موسسات آموزش عالی کانادا به تحصیل بپردازند. این افراد باید ابتدا از یکی از دانشگاه‎های این کشور پذیرش بگیرند و هنگام مراجعه به سفارت برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا نامه پذیرش را همراه با دیگر مدارک خود به سفارت ارائه دهند.

مدارکی که باید برای اخذ ویزای تحصیلی کاندا به سفارت این کشور ارائه شود ترجمه و اصل مدارک شناسایی، ترجمه و اصل مدارک مربوط به تمکن مالی، ترجمه و اصل مدارک تحصیلی و نامه پذیرش دانشگاه می‎باشد. پس از اینکه مدارک معتبر خود را تهیه کرده و مراحل اخذ سفارت تا انگشت‎نگاری را انجام دادید؛ منتظر باشید تا نماینده شما مراحل پیکاپ ویزای کانادا را انجام دهد.

مهم‎ترین شرایط تحصیل در کانادا

کشور کانادا برای نظام آموزشی خود ارزش زیادی قائل است بنابراین بدیهی است گرفتن ویزای تحصیلی این کشور کار ساده‎ای نباشد. در زیر به شرایطی اشاره خواهیم کرد که داشتن آنها به شما در این راه کمک می‎کند.

  • اگر برای دوره لیسانس به کانادا می‎روید؛ داشتن مدرک زبان ضروری است. همچنین برای تحصیل در دوره فوق‎لیسانس ودکترا علاوه بر آیلتس با نمره ی حداقل ۵، معدل بالای 13 لازم است.
  • تمکن مالی یکی دیگر از شروط اصلی است. شهریه معمول دانشگاه‎های کانادا سالانه 12تا20هزار دلار است. بنابراین شما باید در وقت سفارت کانادا به افسر سفارت ثابت کنید که از پس این شهریه و دیگر هزینه‎های زندگی در کانادا برمی‎آیید.
  • کسانی که به‎دنبال اخذ بورسیه هستند باید بدانند شرط اصلی برای دریافت بورسیه داشتن معدل بالا می‎باشد.

چگونه ویزای تحصیلی کانادا را به اقامت دائم تبدیل کنیم؟

همانطور که در بالا ذکر شد بسیاری از افراد به قصد گرفتن اقامت دائم ویزای تحصیلی کانادا را انتخاب می‎کنند. به‎طور پیش‎فرض افرادی که دارای ویزای تحصیلی هستند؛ نمی‎توانند این ویزا را به اقامت دائم تبدیل کنند اما چند راه استثنا وجود دارد.

به‎طور کلی آن‎دسته از کسانی که مقاطع ابتدایی تا دبیرستان را در کانادا گذرانده‎اند؛ پس از این مقاطع هم به‎راحتی می‎توانند  برای کار و زندگی در کانادا بمانند.

آن دسته از کسانی هم که تحصیلات دانشگاهی خود را در این کشور گذرانده‎اند برای کار یا سرمایه‎گذاری می‎توانند پس از تحصیل در کانادا بمانند.

در پایان باید گفت تحصیل در کانادا می‎تواند شما را یک پله به اخذ اقامت دائم نزدیک کند. برای کسانی که از وضعیت تحصیلی خوبی برخوردارند؛ مدرک زبان دارند و همچنین توانایی تامین هزینه‎های تحصیلی خود را دارند این یک فرصت فوق‎العاده برای زندگی در کانادا است.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سالیان
مکزیک نیز مانند هر کشور دیگر فرهنگ، رسم و رسوم و سوغات خاص خود را دارد. برای کسانی که آن مدل از سفر را دوست دارند که سیر تا پیاز درباره فرهنگ جایی را که به‎عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده‎ بدانند. اگر شما هم جزء آن دسته از افراد هستید این یاداشت می‎تواند یک راهنمای کوچک برای آشنایی بیشتر شما با فرهنگ مکزیک باشد. قبل از گفتن  هر چیزی درباره فرهنگ مکزیکی باید به این نکته اشاره کرد که آداب و رسوم سنتی مکزیکی‎ها را بیشتر روستایی‎هایی گشترش می‎دهند که سال‎های سال اصالت خود را  حفظ کرده‎اند. زیرا شهرهای این کشور معمولا پر جمعیت است و فرهنگ‎ها و آداب‎ورسوم مختلف با هم اجماع شده‎اند. جالب است بدانید مکزیک در میان کشورهای پر جمعیت رتبه دوازدهم در جهان را دارد.

سیر تا پیاز درباره مکزیک

زبان و مذهب

کشور مکزیک تا مدت‏‎ها مستعمره اسپانیا بود بنابراین تاثیر فرهنگ اسپانیایی و فرهنگ اروپایی به خوبی در فرهنگ و معماری این کشور مشخص است. کلیسای کاتولیگ از آن دسته از چیزها بود که در این دوران وارد مکزیک شد و دین مکزیکی‎ها را تحت تاثیر خود قرار داد. بیشتر مردم مکزیک کاتولیگ هستند اما در میان آنان می‎توان پیروان پروتستان را نیز پبدا کرد. اسپانیایی‎ها تاثیر شگرف خود را حتی بر زبان مردم مکزیک نیز گذاشتند اما اگرچه بیشتر مکزیکی‎ها به زبان اسپانیایی صحبت می‎کنند ولی ۶۲ زبان بومی سرخپوستی نیز در این کشور وجود دارد که هنوز استفاده می‎شود.

لباس

اگرچه تقریبا دیگر در هیچ شهر بزرگی نمی‎توانید مردمی را بیابید که از لباس‎های سنتی استفاده کنند اما چیزی که از قبل همراه با مردم مکزیک مانده و در حال حاضر نیز این روند ادامه دارد اهمیت خوش پوشی در میان آنهاست. در مکزیک معمولا مردها کت‎وشلوار مشکی با کروات و یا تیشرت و خانم‎ها نیز کت‎وشلوار رسمی و یا پیراهن می‎پوشند. مکزیکی‎ها این پوشش را نیز مدیون تاثیر اروپایی‎ها هستند اگر نه لباس‎های سنتی آنها  پر زرق و برق و رنگی است.

لباس بومی مردم مکزیک

جشنهای رسمی در مکزیک

دیکی از مهم‎ترین جشن‎های مکزیکی‎ها روز استقلالشان است. مردم این روز را جشن می‎گیرند، رژه می‎روند، می‎رقصند و آتشبازی می‎کنند. یکی دیگر از جشن‎های رسمی و همه‎گیر در مکزیک جشن مردگان می‎باشد. این جشن هم ریشه در فرهنگ باستانی دارد و هم با اعتقادات مسیحیت ترکیب شده است و هدف اصلی از برگزاری آن بزرگداشت رفتگان است. جشن‎های کوچک و بزرگ دیگری نیز در این کشور برگزار می‎شود.

جشن مردگان مکزیک

چند نکته درباره فرهنگ مکزیک

  • معمولا زن‎ها در مکزیک حقوق کمتری نسبت به مردها دریافت می‎کنند.
  • مکزیکی‎ها دوست دارند به شما اسپانیایی یاد دهند! آنها بسیار مهمانواز هستند و  با گردشگران بسیار خوش‎برخورد می‎باشند. اما یادتان باشد در هنگام صحبت با مکزیکی‎ها دستتان را در جیبتان نگذارید.
  • در مکزیک اگر کسی شما را به خانه‎اش دعوت کرد شکلات یا دسته‎گل هدیه مناسبی است که می‎توانید برای او تهیه کنید.
 
 

منبع نوشته:http://www.parstourism.ir/



:: بازدید از این مطلب : 398
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سالیان

پارستوریسم؛  در یاداشت قبلی از ۵مورد از آثار و بناهای ایرانی در فهرست یونسکو ثبت شدهاند؛ نام بردیم در این یاداشت قصد داریم ۵مورد دیگر را به اختصار معرفی کنیم.

گنبد سلطانیه

گنبد سلطانیه در استان زنجان قرار دارد. این گنبد مقبره الجایتو، هشتمین سلطان ایلخانیان است که به دستور خودش در سلطانیه ساخته شده است. این اثر نمونه مهمی از معماری ایرانی و اسلامی دوره ایلخانیان به شمار می‎رود. گنبد سلطانیه ۸مناره در اطراف خود دارد و نکته جالب که لازم است درباره این بنا بدانید این است که این گنبد قدیمی‎ترین گنبد دوپوش موجود در ایران است. ساخت این گنبد نقطه عطفی در معماری آن دوره محسوب می‎شده  و سبک جدید در معماری را پایه‎گذاری کرده است.

گنبد سلطانیه

بازار تبریز

بازار تبریز را می‎توان یکی از بزرگ‎ترین و مهم‎ترین بازارهای سرپوشیده نه تنها در ایران بلکه در جهان دانست. این بازار که از دالان‌ها، تیمچه‎ها، کاروانسراها و… تشکیل شده است در سال ۱۳۸۹ در فهرست یونسکو به‎عنوان یک اثر ملی ثبت شد. این بازار همیشه از رونق خوبی برخودار بوده و یکی از مهم‎ترین علل این رونق را باید قرار گرفتنش بر سر راه جاده ابریشم دانست. در تاریخ ۲۰۰سال اخیر هم این بازار بخشی از اهمیت خود را مدیون کنشگری بازاریان تبریز در شرایط سیاسی و تاریخی مختلف می‎باشد. جالب است بدانید بسیاری از سفرنامه نویسان مشهور مانند مارکوپلو در سفرنامه‎های خود از این بازار سخن گفته‌اند.

بازار تبریز

یزد

شهر یزد یکی از شهرهای تاریخی ایران است که بافت تاریخی فوق‎العاده زیبا و منحصربه‎فردی دارد. کوچه‎های باریک که به کوچه‌های آشتی‎کنان معروف است  و ساختمان‎هایی که با خشت یا کاهگل ساخته شده‎اند. کوچه‎های سنگفرش شده، کاشی کاری های زیبا و… همه و همه دست به دست هم داده از یزد یک شهر فوق‎العاده بسازد. یزد در سال ۱۳۹۶ در فهرست یونسکو به ثبت رسیده است.

یزد

سازههای آبی شوشتر

سازه‎های آبی یک مجموعه از پل‎ها،آبشارها، آسیاب‎ها و تونل‎های عظیم هدایت آب است که در شوشتر قرار دارد و تاریخ ساخت آن به دوره هخامنشیان و یا ساسانیان برمی‎گردد. این مجموعه برای متعلق بودن به آن تاریخ بیش‎از اندازه مدرن است. مادام ژان دولافو باستان‎شناس فرانسوی از این مجموعه به‎عنوان بزرگ‎ترین مجموعه صنعتی قبل  از انقلاب صنعتی یاد می‎کند.

سازه‎های آبی شوشتر

تخت سلیمان

تخت سلیمان در یکی از روستاهای آذربایجان غربی قرار دارد که گفته می‎شود پایتخت اشکانیان بوده است. جالب است بدانید تخت سلیمان یکی از بزرگ‏‎ترین مراکز آموزشی، مذهبی، اجتماعی و عبادتگاه‎های ایران قبل از اسلام محسوب می‎شده است که در حمله رومیان به ایران نابود شده است.آباقاخان برادرزاده هلاکوخان تیر خلاص را به ویرانه‎های این مجموعه زد و بر روی این ویرانه‎ها مسجدی بنا کرد. امروزه آن مسجد نیز ویران شده است و تنها چند قطعه کاشی نقش برجسته از آن به جای مانده که در موزه رضا عباسی نگهداری می‎شود.



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سالیان

پارس توریسم؛ قشم یکی از جزایر استان هرمزگان است که در واقع بزرگترین جزیره ایران و این استان محسوب می‏‎شود. این جزیره تاریخی طولانی دارد و قدمت آن به دوره ساسانی برمیگردد. از همین رو در کنار جاذبه‎های طبیعی شگفت‎انگیز و فوق‎العاده زیبای قشم جاذبه‎های تاریخی بی شماری نیز وجود دارد که چشم هر بیننده‎ای را به خود خیره  می‎کند. قشمی‎ها به زبان فارسی و با گویش بندری(جنوبی) صحبت می‎کنند. آنها پوشش مخصوص خود را دارند و معمولا زنانشان برقع( نقابی که از ابرو تا پایین بینی را می پوشاند) به صورت خود می‎زنند.

آب و هوای قشم

جزیره قشم دارای آب‎وهوای گرم و مرطوب است. بنابراین بدیهی است که سفر به آن  در فصل تابستان سخت باشد. بهترین زمان برای سفر به قشم فصل پاییز و زمستان است وقتی از سرمای شهر خود خسته شدهاید می‎توانید خود را به هوای مطبوع و آرام‎بخش قشم بسپارید و تعطیلات فوق‎العاده‏‎ای را سپری کنید.

جاذبه‏‎های گردشگری جزیره قشم

همانطور که قبلا ذکر شد قشم جاذبه‎های طبیعی و تاریخی بسیاری دارد که در ادامه چند نمونه از محبوب‎ترین این جاذبه‎ها را معرفی خواهیم کرد.

دره ستارگان

حتما شما هم نام دره ستارگان قشم به گوشتان خورده است، حتی اگر تاکنون به این جزیره سفر نکرده باشید. این دره  نزدیک روستای برکه خلف قرار دارد و نزدیک به ۲ میلیون سال قدمت دارد. خاک این دره بسیار سست است و از برخورد باران با این خاک اشکال جالبی به وجود آمده استو جالب‎تر آنکه وقتی باد در این دره می پیچد صداهای عجیبی ایجاد می کند که قدیمی‎ترها معتقد بودند این صدای اجنه‎ای است که در این دره زندگی می‎ کنند.

دره ستارگان

جنگل حرا

جنگل حرا نیز یکی دیگر از جاذبه‎های بسیار مشهور قشم است که نیازی به معرفی آن نیست. یکی از شگفت‎انگیزترین مناطق قشم که گونه‎های گیاهی و جانوری بسیاری را در خود جای داده است. حرا درختی که که عمق دریا ریشه دارد و با جزر و مد پیدا و پنهان می‎شود.

جنگل حرا

جزیره هنگام

هنگام یکی از جزابری است که در نزدیکی قشم قرار گرفته و در چند سال اخیر به یکی از محبوب‎ترین مقاصد گردشگری این منطقه تبدیل شده است. شما می‎توانید در هنگام به تماشای دلفین‎ها بروید و همچنین از دیدن خاک‎های رنگی و عجیب این جزیره لذت ببرید.

جزیره هنگام

غار نمکدان

غار نمکدان که به غار نمکی نیز معروف است شاید به اندازه جاذبه‎های قبلی مشهور نباشد ولی قطعا یکی از بهترین و زیباترین جاذبه‎های جزیره قشم است. این غار که در نزدیکی روستای کانی قرار دارد؛ بهشکلی است که  با وارد شدن به آن فکر می‎کنید وارد مکانی پوشیده از برف شده‎اید در حالی که این غار نه پوشیده از برف بلکه پوشیده از نمک است.

غار نمکدان

جزایر ناز

و در آخر باید به معرفی اصلی‎ترین جاذبه‎های قشم که بسیاری فقط به خاطر آنها به این جزیره سفر می‎کنند یعنی جزایر ناز بپردازیم. جزایر ناز دو جزیره هستند که فقط زمانی به قشم و صل می‎شود که اب دریا پایین برود و در صورت مد اتصالشان با قشم قطع میشود.

جزایر ناز

 نکاتی که در سفر به قشم باید بدانید

_جزیره قشم دارای طیف گسترده ای از هتل‎هاست که در واقع شما می‎توانید با  هر بودجه‎ای که دارید محل اقامت مناسبی پیدا کنید.

_هوای جزیره بسیار گرم است. اگر تصمیم گرفتید در تابستان به قشم سفر کنید سعی کنید بیشتر گردش خود را به شب موکول کنید.

_در سفربه قشم حتی خودن ماهی برشته را فراموش نکنید.



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سالیان
پارس توریسم؛ کوبا سواحل چشم نواز و طبیعت بکری را در دل خود گنجانده که این طبیعت آن را به یکی از برترین کشورهای توریستی در سال ۲۰۱۸ تبدیل کرده است. بعد از محدودیت‌های دونالد ترامپ برای ورود گردشگران به ایالت متحده، کوبا با افزایش چشمگیر گردشگر مواجه شده است. در ادامه تصاویر حیرت‌انگیز از کشور کوبا را مشاهده خواهید کرد که شما را مجذوب سفر به این کشور می‌کند.

 آفتاب‌گیری در سواحل هاوانا

Havana subathers

ماهی‌گیری در غروب خورشید

Fishermen at sunset

خودروهای کلاسیک در هاوانا

Classic car, Havana

کلاه‌های طرح جوجه

Chicken hat

گروه‌های رقاص در کوبا

Afro-Cuban dance and drum group, Havana

دیوارنویسی‌های رنگارنگ

A colourful slogan painted on a wall in Havana

Bar La Bodeguita Del Medio, Havana

Bar La Bodeguita Del Medio, Havana

تاکسی‌های کالاسکه در موتانزاس

A horse and cart taxi in Cárdenas, Matanzas

خیابان‌های هاوانا

The streets of Havana

پسربچه‌ها در حال بازی فوتبال در خیابان

Cuban boys playing football in the yard

سرعت ماشین‎ها در خیابان‎های هاوانا

A classic car speeds through the streets

خودروی کلاسیک در هاوانا

A classic car cruising through Havana

یک مرد کوبایی در ترینیداد

A Cuban man in Trinidad

تاکسی‌های کالاسکه در خیابان ترینیداد

A horse drawn cart on the colourful streets of Trinidad

یک جشن عروسی کوبایی

A Cuban wedding party

نمایی از ساختمان‌های ترینیداد

The roofs of Trinidad

جشن‌های سالسا در هاوانا

Salsa partying in Havana 

منبع



:: برچسب‌ها: کوبا , سفر , راهنمای سفر , جهانگردی ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سالیان

مرند یکی از شهرهای آذربایجان شرقی است که جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوانی دارند. این شهر پس از تبریز و مراغه سومین شهر پرجمعیت در استان آذربایجان غربی است. تاریخ‌شناسان بر این باورند که مرند در زمان هخامنشیان یکی از شهرهای مهم  پر رفت‌وآمد بوده است. ظروف سفالی پیدا شده در این شهر متعلق به هزاره‌ پنجم پیش از میلاد مسیح است. برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های شهر مرند با پارس توریسم همراه شوید.

مسجد پیر بالا

مسجد پیر بالا که به مسجد بازار نیز معروف است یکی از جاذبه‌های تاریخی شهر مرند محسوب می‌شوند. مشهور است که مقبره همسر حضرت نوح در این مکان قرار دارد. امروزه بنای این مسجد نسبت به گذشته تغییرات زیادی کرده است.

۳کتیبه تاریخی در این بنا وجود دارد که با توجه به اطلاعاتی که این کتیبه‌ها در اختیار تاریخ شناسان قرار می‌دهند می‌توان گفت این بنا بر روی مقبره همسر حضرت نوح ساخته شده است.  مسجد پیربالا برای ارامنه آذربایجان شرقی نیز بسیار محترم است و از اهمیت بالایی برخوردار می‌باد.

در روستای پیربالا یک آبشار زیبا نیز قرار دارد . این آبشار در میان دره‌ای وسیع در دهانه دو رودخانه قرار گرفته است. این آبشار دارای ارتفاعی ۱۰ متری است و مسیری که از روستا تا رسیدن به ابشار طی خواهید کرد. یک مسیر فوق‌العاده زیبا و رویایی می‌باشد.

ییلاق دو گیجان

روستای ییلاقی دو گیجان یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی مرند است. این روستا چشم‌اندازی خیره‌کننده، طبیعتی بکر و آب‌وهوایی مطبوع دارد. این روستا حدود ۳۰۰ نفر جمعیت دارد که اکثر این جمعیت به دامداری، قالیبافی و کشاورزی مشغول  هستند. اهالی دو گیجان لباس‌های محلی فوق‌العاده زیبایی دارند که نظر گردشگران را به محض ورود جلب می‌کند. این لباس‌ها از لحاظ رنگ و طرح و جنس پارچه منحصر به فرد است. غار دو گیجان یکی از جاذبه‌های این روستا می‌باشد که از نوع غارهای استالاکیتیت است. این غار دارای چندین تالار و چندین دهلیز می‌باشد.

کاروانسرای شاه عباسی

کاروانسرای شاه عباسی ۱۳کیلومتری شهرستان مرند در قلب روستایی به نام پیام  قرار دارد. قیمت این کاروانسرا را با دوران فرمانروایی مغول برابر می‌دانند. این کاروانسرا را باید یکی از مهم‌ترین استراحتگاه‌های بین‌راهی شمال غرب دانست. این کاروانسرای مستطیل شکل چهار ایوان دارد و همچنین دارای هشتی، گنبدخانه و چندین اتاق می‌باشد.

آتشکده مانداگارا

شهرستان مرند دارای یک بخش تاریخی است که ۴آتشکده در این بخش قرار دارد و مانداگارا یکی از آنها است. چیزی که از این آتشکده باقی مانده بقایایی است که توانسته خود را از حمله مسلمانان به ایران  حفظ کند. تاریخ شناسان پیشینه این آتشکده را به مربوط به هزاره‌ی چهارم پیش از میلاد مسیح دانسته‌اند.

کلیسای هاوانس مقدس

در مسیر تبریز به مرند در روستای «سهرل» یا «سهرقه» کلیسایی به نام هاوانس مقدس قرار دارد که دارای قدمتی حدود ۲ قرن است. این کلیسا به همت معماران روس به دستور سردار سامسون بر روی خرابه‌های کلیسای دیگری ساخته شده است. این کلیسا از بخش‌های محل اقامت اسقف اعظم، مدرسه،  برج ناقوسخانه، گنبد و محل روشن کردم شمع و عود تشکیل شده است. این کلیسا از سه بخش تشکیل شده که هر کدام از این بخش‌ها دارای گنبدی مجزا می‌باشند.

قلعه هلاکو

قلعه هلاکو همانطور که از نامش پیداست متعلق به دوره فرمانروایی مغول‌ها می‌باشد. قلعه هلاکو که در میان محلی‌ها به کاخ هلاکو مشهور است در دره‌ای وسیع به همین نام واقع شده است. امروز تنها بقایایی از این قلعه باقی مانده و بخشی از آن از بین رفته  است. بنایی که باقی مانده ۶متر ارتفاع دارد. معماری این بنا به سبک معماری مغلولی است. کتیبه‌ای که در آن قرار دارد به خط کوفی نوشته شده و بنا با آجر و کاشی های فیروزه‌ای نزئین شده است.

روستای زنوزق

روستای زنوزق نیز یکی از جاذبه‌های مرند است که خانه‌های آن به شکل پلکانی ساخته شده است. کوه‌ها این روستا را محصور کرده‌اند. قدمت خانه‌هایی که در روستای زنوزق وجود دارد به دوران صفویه باز می‌گردد. پس از اینکه تبریز را پشت سرگذاشتید و مسیر خود را تا مرند ادامه دادید، از میان باغ‌های رنگارنگ بزرگ‌ترین روستای پلکانی ایران خود نمایی می‌کند. این روستای کوهستانی را می‌توان یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی شهرستان مرند محسوب می‌شود.

 
 


:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سالیان

پارس توریسم؛ لرستان، عروس آبشارهای ایران، استانی پر از شگفتی‌های طبیعی، سوغات‌های لذیذ و صنایع دستی زیبا است. اگر به دنبال اطلاعاتی درباره جاذبه‌های این استان و شهرهای زیبایش  هستید نگاهی به  راهنمای سفر به لرستان بیندازید. در این یاداشت می‌خواهیم شما را با صنایع دستی و سوغات استان لرستان آشنا کنیم.

سوغات لرستان بیشتر شامل خوراکی‌هاست که عسل را می‌توان معروف‌ترین این سوغات‌ها دانست که ثبت جهانی هم شده است. استان لرستان یکی از بهترین مکان‌ها برای پرورش زنبور است. از همین رو عسل لرستان از نظر کیفیت مرغوب‌ترین عسل ایران است.

در زمینه شیرینی‌جات نیز لرستان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. کلوچه بروجردی یا کلوچه قندی یکی از لذیذ ترین شیرینی‌های استان لرستان و بسیار محبوب  در کشور است. این کلوچه از ترکیب آرد گندم، رنگ‌هاي طبيعي، مغز بادام و روغن حيواني درست می‌شود. شیرینی آردی نیز ، یکی از شیرینی‌های محبوب در ایران است که بهترین آن را می‌توانید در لرستان پیدا کنید. از خصوصیات این شیرینی که آن را به بهترین سوغات تبدیل کرده است ماندگاری بالایش است. شما می‌توانید برای مسیرهای بسیار طولانی نیز شیرینی آردی را به‌عنوان سوغات بفرستید. نان ساجی  یکی دیگر از سوغات‌های لرستان است. علت نام‌گذاری این است که این نان که بسیار پهن و نازک است بر روی یک صفحه فلزی به نام ساج پهن می‌شود. لازم به ذکر است این نان به جز استان لرستان در استان‌های دیگر مانند کرمانشاه، فارس و خوزستان نیز پخته می‌شود. ترخینه  نیز یکی از خوراکی‌های استان لرستان است که از دوغ و بلغور گندم درست می‌شود. ترخینه تازه را خشک می‌کنند و در غذاهایی مثل آتش ترخینه استفاده می‌کنند. از دیگر سوغات‌های خوراکی لرستان می‌توان به برساق، کاک و سمنوی بروجردی اشاره کرد.

استان لرستان همچنین در زمینه صنایع دستی و هنر دست بسیار سرآمد است. جاجیم بافی  یکی از این صنایع است که هنوز رونق خوبی در لرستان دارد. اگرچه جاجیم بافی در بسیاری از روستاهای ایران رواج دارد اما جاجیم مخصوص هر منطقه را می‌توان از طرح و نقش مخصوص به‌خود شناخت. زنان لرستانی پشم و نخ را با رنگ طبیعی رنگ می‌کنند و با آن جاجیم‌هایی با طرح‌های شونه، دنو موشي، شيروز، گلي و هچه می‌بافند.  نمد مالی  صنعت بعدی است که می‌توان از آن یاد کرد. این صنعت از گذشته‌های دور در شهرهای استان لرستان رواج داشته است. از نمد کلاه نمدي، تن‌پوش‌هاي نمدي و انواع زيراندازها با نقوش مختلف درست می‌شود. گیوه بافی نیز یکی دیگر از صنایع دستی استان لرستان است. گیوه نوعی پاپوش است که به‌عنوان کفش هم استفاده می‌شود. این پاپوش که از نخ ابریشم و یا نخ قالی درست می‌شود بسیار نرم و در عین حال محکم و مقاوم است.  از دیگر صنایع دستی استان لرستان می‌توان به ورشوسازی، قالیبافی، حصیربافی، خراطی و گلیم‌بافی اشاره کرد.



:: موضوعات مرتبط: جاذبه گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: راهنمای سفر , صنایع دستی , لرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سالیان

استان یزد یکی از استان‌های مرکز ایران است. می‌توان گفت این استان آنطور که شایسته زیبایی و جاذبه‌هایش است به‌عنوان استانی توریستی معرفی نشده است. با این حال مردم زیادی سالانه به یزد سفر می‌کنند و تورهای زیادی نیز راهی این استان می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با این استان با پارس توریسم  همراه باشید.

سفربه یزد می‌تواند سفری ۳ تا ۴ روزه باشد. اگر این زمان را برای سفر در اختیار داشته باشید می‌توانید  از اکثر جاذبه‌های توریستی این استان دیدن کنید.

سفر خود را از تهران به سوی یزد آغاز می کنیم. در مسیر خود از شهر زیبای کاشان می‌گذریم. اگر وقت کافی برای سفر داشته باشید می‌توان یکی از وعده‌های غذایی مانند نهار یا صبحانه را در این شهر میل کنید و همچنین از چند جاذبه آن مانند باغ فین، خانه بروجردی‌ها، و اگر در اردیبهشت سفر می‌کنید از گلاب‌گیری دیدن کنید. حتی می‌توانید سری به ابیانه بزنید و با دو ساعت وقت گذاشتن از این روستای عجیب و زیبا دیدن کنید. در این مسیر از شهرهای اردستان و نایین نیز می‌گذریم.

 اردکان

توقف بعدی ما و در واقع اولین شهر از استان یزد که ما از آن دیدن خواهیم کرد؛ شهر اردکان است. شهری تاریخی که از ویژگی‌های آن می‌توان به بافت تاریخی متمرکز و رویایی، تمیزی شهر و مردم خونگرم و خوش برخودش اشاره کرد.

با یک نقشه می‌توانید به راحتی بافت تاریخی شهر اردکان را پیدا کنید. بیشتر جاذبه‌های این شهر مانند مسجد جامع اردکان، بادگیرها، حمام‎ها، خانه پدری سید محمد خاتمی، موزه فرش اردکان، بازارهای سرپوشیده و… در همین بافت تاریخی قرار دارند بنابراین دو ساعت وقت برای بازدید از همه این جاذبه‌ها کافی است. شب را در این شهر زیبا اقامت خواهیم کرد. اقامتگاه‌های بوم‌گردی که امروزه به خوبی جاگزین هتل‌های لوکسی شده است که  نمادی از شهر، فرهنگ و جاذبه‌هایش در آنها یافت نمی‌شود شده؛  در شهر اردکان نیز وجود دارد. شب را در یکی از این اقامتگاه‌ها خواهیم گذراند و صبح زود به مسیر خود ادامه می‌دهیم.

 میبد

میبد محل توقف بعدی ما و در واقع اولین توقف در روز دوم سفر است. میبد را می‌توان شهر مسجدهای خشتی در یزد دانست. جدا از مسجدها در میبد می‌توان از چند روستای توریستی این شهر مانند روستای مزرعه کلانتر دیدن کرد.  ازدیگر بناهای تاریخی میبد که ارزش بازدید دارد می‌توان به کاروان‌سرای شاه عباس، قلعه مهرجرد، برج محمود آباد و برج کبوترخانه اشاره کرد. بعد از صرف نهار در میبد به برای بازدید از شهر بعدی راهی می‌شویم.

یزد

وارد یزد که می‌شویم شگفت زده خواهیم شد. شهری لوکس با ساختمان‌های مدرن و زیبا که بافت تاریخی خود را نیز حفظ کرده است. هنوز چند ساعت از روز باقی مانده است و می‌توان در این فرصت از آتشکده، مسجد جامع و باغ دولت آباد که بلندترین بادگیر جهان در آن قرار دارد؛ دیدن کرد.

برای اقامت در یزد هم می‌توانیم اقامتگاه‌های بوم‌گردی را بررسی و بهترین گزینه را انتخاب کنیم. جدا از آن اجاره خانه و یا اقامت در هتل یا مسافرخانه نیز گزینه‌های دیگر ما خواهند بود. حتی می‌توانیم در پارک هفت تیر و یا پارک کوهستان کمپ کنیم.

روز سوم سفر را به سوی بافت تاریخی یزد خواهیم رفت از جاذبه‌هایی که احتیاج به تهیه بلیط دارد دیدن خواهیم کرد. از حمام خان، بازار ملک و التجار، خانه تهرانی‌ها و عمارت قصر آینه و موزه آب دیدن می‌کنیم. نهاری سبک در عمارت بوستان ناجی خواهیم خود کمی استراحت میکنیم و به سوی میدان امیر چخماق می‌روید  ابتدا از بازراچه‌ها و خود میدان دیدن میکنیم و سپس در هنگام غروب افتاب به سوی بافت تاریخی می‌رویم با کمی پیاده روی به این بافت خواهیم رسید . شب جذابیت خاصی به این کوچه‌ها و محله‌های قدیمی می‌بخشد، سکوتی آرامش‌بخش که زندگی در پس آن جریان دارد. در این بازدید شبانه از کوچه‌های باریک با سقف‌های یونانی، بادگیرها، سرآب‌ها و آب‌انبارها، حمام‌ها و…دیدن خواهیم کرد. کوچه آشتی‌کنان را از نزدیک می‌بینیم و در مسیر خود شکوه مسجد جامع را در شب تحسین خواهیم کرد.

بازدید از میدان ساعت نیز در شب حال‌وهوای خوبی خواهد داشت. یکی از قدیمی‌ترین برج‌های ساعت در این میدان قرار گرفته است.پس از بازدید از میدان ساعت به میدان امیر چخماق باز خواهیم گشت و در یکی از جیگرکی‎های میدان شمام خود را صرف می‌کنیم.

 تفت و مهریز

صبح زود پس از صرف صبحانه به سوی تفت راهی خواهیم شد. در تفت از کاروان‌سرای دهشیر، باغ علی نقی خان، قلعه توران پشت، قدمگاه مرتضی علی و باغ حافظی دیدن خواهیم کرد. نهار خود را در کنار چشمه تامهر که ۶ کیلومتر با شهر تفت فاصله دارد میخوریم و پس از کمی استراحت به سوی شهر مهریز آخرین شهری که در استان یزد از آن دیدن خواهیم کرد حرکت می‌کنیم.  روستای منشاد و روستای طزنج  دو روستایی است که  بازدید از آنها به شدت توصیه می‌شود. بازدید از مسجد‌ها، کاروانسراها، بادگیرها و برج‌ها شما را با بافت تاریخی مهریز آشنا می‌کند. اما مهم‌ترین چیزی حتما در طول سفر به مهریز باید از آن دیدن کنید کوه ریگ است. کوه ریگ را می‌توان تنها تپه شنی طبیعی استان یزد دانست که تابش نور خورشید خاصیت درمانی به آن داده است. اثار تاریخی زیادی در این منطقه وجود دارد اما گردشگران بیشتر  به وجه تفریحی آن علاقمند هستند. مردم در این تپه جمع می‌شوند و پای خود را در ریگ‌هایی که به دلیل تابش خورشید داغ می‌شوند فرو می‌کنند.

سنجاق

بخشی که در صورت داشتن وقت بیشتر می‌توانید به سفر خود اضافه کنید؛ کویر نوردی است. در خود شهر یزد تورهای کویر نوردی را به راحتی پیدا خواهید کرد و اگر مایل باشید خودتان به کویر بروید در صورتی که وسیله‌های مورد نیاز برای این سفر و تجربه کافی دارید این کار امکان‌پذیر است. کویر سیاه یا کوه عقدا یکی از معروف‌ترین کویرهای استان یزد است. سطح این کویر به علت شوری بسیار و همچنین بالا بودن سطح آب زیرزمینی ناهموار است. نوسان دما در این کویر چه بین تابستان و طمستان و چه بین شب و روز زیاد است. این کویر که به شکل هلال ماه است از جنوب یه کوه نمک و از غرب به بیابان‌های نایین می‌رسد.

غذاها و صنایع دستی استان یزد

آش شلی معروف‌ترین غذای یزد است و چاشنی اصلی آن سرکه یا رب انار می‌باشد. البته لازم به ذکر است غذاهایی که در زیر مجموعه آش‌ها قرار می‌گیرند به‌طور کلی در یزد پر طرفدار است آش کدو، آش ماش یزدی، آش انار و آش آبغوره از آن جمله هستند.

از دیگر غذاهای محلی این استان می‌توان به قیمه نخود، خورشت به آلو، قلیه کدو، کوفته لپه و کوفته نخود چی اشاره کرد.

سوغات معروف این استان پشمک، باقلوا و ارده است و صنایع دستی معروف آن نیز ترمه، مخمل، چادر شب، زیلو و جاجیم می‌باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سالیان

فرودگاه بین‌المللی دبی عنوان برترین فرودگاه جهان را برای چهرمین سال متوالی کسب کرده است. این فرودگاه همچنین در سال 2017 رکورد انتقال مسافر 99.2 میلیون نفری را در سال از آن خود کرده است. در این فرودگاه بیش از 140 شرکت هوایی به بیش از 270 مقصد در جهان پروازهایشان را کنترل می‌کنند و امکانات ویژه‌ای را در اختیار مسافران تور دبی قرار می‌دهد.هند برای DXB با 12060435  مسافر در سال 2017 بزرگ‌ترین مقصد مسافربری می‌باشد که در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش یافته است. انگلیس و عربستان نیز در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

یکی از ویژگی‌های بارز این فرودگاه وجود فروشگاه‌های متعددی است که شما می‌توانید بدون گمرک در فرودگاه بین‌المللی دبی خرید خود را انجام دهید. همچنین محوطه‌ای برای کودکان در نظر گرفته شده است که در آن علاوه بر وسایل بازی، صفحه‌ی نمایشی دارد که کارتون‌های محبوب کودکان در آن پخش می‌شود. فودکورت‌های فرودگاه بین‌المللی دبی دارای طراحی منحصر به‌فرد و جذابی است و منوی آن مسافران را شگفت‌زده خواهد کرد.

در منوی آن بسیاری از غذاهای بین‌المللی از جمله غذاهای هندی، چینی و برندهای مشهور جهان همانند مک‌دونالد و کی‌اف‌سی در آن شعبه دارند و برای علاقه‌مندان به غذاهای ملل مختلف یک گزینه‌ی ایده‌آل محسوب می‌شود. فودکورت‌ها در قسمت‌های مختلف قرار داده شده‌اند و دسترسی ساده‌ای را برای مسافران فراهم گردیده است.

اگر شما هم جزو آن افرادی هستید باید همیشه آنلاین باشید و ایمیل‌ها و شبکه‌های مجازی خود را چک کنید، در این فرودگاه می‌توانید به راحتی از اینترنت پرسرعت وای‌فای استفاده کنید. اینترنت فرودگاه بین‌المللی دبی به مدت 60 دقیقه رایگان است و بعد از آن شما با پرداخت مبلغی می‌توانید مدت بیش‌تری از آن بهره بگیرید. در اطراف فرودگاه هتل‌های زیادی نر نظر گرفته شده است و مسافران تور دبی دسترسی ساده‌ای به هتل دارند. تمرکز فرودگاه بین‌المللی دبی در سال 2018 بروی برنامه‌ی DXB Plus می‌باشد که هدف آن گسترش ظرفیت سالانه 118 میلیون مسافر در سال با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های جهان است.



:: موضوعات مرتبط: جاذبه گردشگری , ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سالیان

استان خوزستان یکی از استان‌های قدیمی ایران است که تمدن آن به هزاره سوم قبل از میلاد بر می‌گردد. در طول تاریخ، این سرزمین همیشه منطقه‌ای مهم و   استراتژیک  بوده است. تاریخ خوزستان شاهد جنگ‌ها، فرمانروایی‎ها، شکوفایی ها و دست‌درازی‌های زیادی بوده است. آثار به جای مانده از دوره‌ها و تمدن‌های مختلف گواه این تاریخ پر بار است.

سفر به خوزستان به خاطر وجود شهرهای دیدنی بسیار حداقل  تا ۴ تا ۶ روز زمان لازم دارد. در این مقاله سعی کرده‌ایم بر اساس همین زمان‌بندی راهنمایی برای سفر به استان خوزستان تهیه کنیم. اگر قصد سفر به این استان را دارید با  پارس توریسم  همراه باشید.

سفر خود را از تهران به سمت جنوب ایران آغاز می‌کنیم. در این مسیر از استان  فوق‌العاده زیبای  لرستان  می‌گذریم. اگر وقت زیادتری برای سفر دارید پیشنهاد ما این است که  چند ساعت را در محلات (مثلا برای صرف  یک وعده غذایی) و چند ساعت را در الیگودرز بگذرانید و از مناظر و دیدنی‌های این شهرها نیز دیدن کنید. پس از آن  در این مسیر سری به استان زیبای لرستان بزنید و از شهرهای دیدنی آن مانند شهر درود و خرم‌آباد دیدن کنید که این مستلزم داشتن دو روز وقت بیشتر است. زیرا لرستان به خودی خود بسیار دیدنی است.

دزفول

اولین شهری  از استان خوزستان که در آن توقف می‌کنید شهر دزفول است. با توجه به زمانی که برای سفر در نظر گرفته شده‌؛ چند ساعت برای بازدید این شهر کافی است.  ابتدا از تالاب هور مزرعه که بین دو رودخانه دز و کرخه است دیدن کنید. در حاشیه این تالاب نوعی برنج محلی معروف به برنج هویزه کشت می‌شود.

مسجدجامع دزفول نیز یکی از بناهایی است که دیدن آن را نباید از دست دهید. معماری این مسجد به قرن سوم یا چهارم  هجری باز می‌گردد. اگرچه معماری این بنا تقلیدی از معماری کاخ ایوان است اما با این وجود مسجد جامع دزفول بنایی فوق‌العاده است که ارزش بازدید دارد.

از دیگر جاذبه‌های شهر دزفول باید به روستای پامنار، تپه‌های چغامیش، پارک جنگلی شقایق و دریاچه شیهون(سد دز) اشاره کرد.

شوش

شهر شوش یکی از معروف‌ترین شهر‌های خوزستان است. همچنین شوش را می‌توان یکی از کهن‌ترین تمدن‌های جهان دانست که قدمت آن به دوران ما قبل تاریخ باز می‌گردد. آرامگاه دانیال نبی مشهورترین بنایی است که در این شهر قرار گرفته است. دانیال نبی پیامبر یهودی مربوط به  قرن ۷ قبل از میلاد است. کاخ آپادانا یکی دیگر از بناهای شوش است که شهرت جهانی دارد. این کاخ قصر زمستانی شاه‌های هخامنشی بوده است. دیوارهای کاخ از خشت و ستون‌ها همگی از سنگ هستند. اگرچه  این کاخ بزرگ به صورت کامل کشف نشده و امروزه در واقع چیزی جز چند ستون از آن باقی نماده است اما هنوز نشانگر شکوه و عظمت این شهر در تاریخ می‌باشد. از دیگر جاذبه‌های شهر شوش می‌توان به قلعه شوش، مقبره دعبل خزایی و… اشاره کرد.

شوشتر

شوشتر شهری با معماری دوره ساسانیان است. پر شکوه و با عظمت است که به شهر آسیاب‌های بادی معروف می‌باشد.

شهر شوشتر چهارمین شهر بزرگ خوزستان است. جالب است بدانید وجه تسمیه شوشتر به زمانی بر می‌گردد که شهر شوش رو به ویرانی می‌رفته است. ۶ فرسنگی این شهر شهری دیگر ساخته و چون این شهر هم خوش آب وهواتر و هم حاصلخیز تر از از شوش بوده نامش را شوشتر به معنای شوش بهتر گذاشته‌اند.

مهم‌ترین اثری که باید در شوشتر ببینید سازه‌های آبی آن است. این سازه‌ها که زمان ساخت آن به دوران هخامنشینان تا ساسانیان باز می‌گردد؛ مجموعه‌ای از پلها، بندها، آسیاب‌ها، آبشارها، کانال‌ها و تونل‌های عظیم هدایت آب می‌باشد. این مجموعه را بزرگ‌ترین مجموعه صنعتی پیش از انقلاب فرانسه می‌دانند.

همچنین در شهر شوتر از روستای راهدار نیز دیدن کنید که ۴۵ کیلومتر با این شهر فاصله دارد. چشم‌انداز دشت هلور که  در این  روستا قرار دارد، تصویری فوق‌العاده دیدنی در بهار است.

از دیگر جاذبه‌های شهر شوشتر می‌توان به پل بند لشکر، بقعه براءبن مالک، پل حاج خدایی، مسجد جامع شوشتر و… اشاره کرد.

مسجد سلیمان

مسجد سلیمان شهر بعدی است که فاصله بسیار کمی با شوشتر دارد. از جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به آبشار نگین، آتشکده گلگیر، شهر تاریخی بنه‌وار و… اشاره کرد.

اهواز

اهواز مقصد بعدی شماست. این شهر را می‌توان معروف‌ترین شهر خوزستان دانست. اهواز نیز مانند دیگر شهرهای خوزستان دارای قدمتی بسیار کهن است.

اهواز مرکز استان خوزستان است و از همین رو نسبت به دیگر شهرهای این استان امکانات رفاهی بیشتری دارد.

تالاب بامدژ یکی از جاذبه‌های  طبیعی اهواز است که ۴۰ کیلومتر با شهر اهواز فاصله دارد. آب خروجی تالاب در نهایت به دز می‌ریزد. تالاب بامدژ را می‌توان یکم مخزن طبیعی آب دانست. البته امروز این تالاب نیز مانند تالاب های دیگر خوزستان به علت مصرف بی رویه و ورود آلاینده‌ها در معرض خطر قرار گرفته است.

از دیگر جاذبه‌های شهر اهواز  باید به میدان چهار شیر، آبشار اهواز، پارک جزیره، پارک آبی، پل سیاه و… اشاره کرد.

 دیگر شهرها…

در سفر به  خوزستان بازدید از شهرهای آبادان، خرم‌شهر، بندر ماهشهر، هندیجان و شادگان را نیز فراموش کنید.

ایذه

و در اخر در راه برگشت ایذه آخرین شهر از استان خوزستان خواهد بود که خواهید دید. این شهر بسیار زیبا و سرسبز است. مهم‌ترین و معروف ترین جاذبه‌طبیعی آن را می‌توان دشت سوسن دانست. تالاب میانگران، سنگ نگاره کول فرح، نقش برجسته خونگ ارژنگ، آبشار شیوند،آبشار توف اسپید و… دیگر جاذبه‌های این شهر کوچک و زیبا هستند.

غذاهای محلی استان خوزستان

قلیه ماهی را می‌توان مشهورترین و حتی جذاب‌ترین غذای محلی مردم خوزستان دانست. تمام کسانی که این غذا را در خود شهر خوزستان امتحان کرده‌اند اعتقاد دارند که بهترین طعم ماهی را در آن لحظه چشیده‌اند.

حمیس توله‌ی دزفول (پنیرک)  را می‌توان یکی دیگر از غذای محبوب در خوزستان دانست. این غذا به نرگسی شباهت زیادی دارد و تنها تفاوتش با نرگسی  را می‌توان در نداشتن تخم مرغ دانست.

فلافل  نیز یکی از محبوب‌ترین و مشهور ترین غذای جنوبی‌هاست. خوزستان در واقع مهد این غذاست و آن را به تمام کشور گسترش داده است اما؛ هنوز هم فلافل خوزستان را در هیچجای ایران پیدا نخواهید کرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سالیان

 

انگلیس یکی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین کشورهای توریستی جهان است. مردم زیادی از سراسر جهان دوست دارند لندن را از نزدیک ببینند. زیبایی های طبیعی ،آثار، بناها و موزه های تاریخی، امکانات رفاهی و تفریحی و همچنین هتل ها و اقامتگاه های استاندارد را می توان از دلایل محبوبیت این کشور در میان توریستان دانست. در ادامه به معرفی یکی از هتل های لوکس و مدرن لندن خواهیم پرداخت.

  • درجه: 5 ستاره
  • شهر: لندن
  • کشور: انگلیس

هتل لندن ماریوت پارک لان یکی از هتل های مدرن و بسیار تمیز شهر لندن می‌باشد. این هتل امکانات رفاهی و تفریحی بسیار خوبی را در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهد.

اتاق‌های هتل لندن ماریوت پارک لان بسیار بزرگ و نورگیر هستند؛ بسیار زیبا و مدرن دکور شده‌اند؛ به طور روزانه سرویس‌دهی و نظافت می‌شوند و همگی از امکاناتی همچون سیستم تهویه مطبوع، حمام، سرویس بهداشتی، وسایل بهداشتی، اینترنت، تلویزیون، چای‌ساز و قهوه‌ساز سیستم سرمایشی و گرمایشی، صبحانه در اتاق و... برخوردار می‌باشد.

این هتل دارای پرسنلی حرفه‌ای است که مطابق با استانداردهای بین‌المللی هتل‌داری آموزش دیده‌اند. این پرسنل به زبان‌های زنده دنیا مسلط هستند و مسافران تور انگلیس به راحتی می‌توانند با آنها ارتباط برقرار کنند.

موقعیت مکانی هتل لندن ماریوت پارک لان بسیار عالی است و به تمامی جاذبه‌های گردشگری و مراکز تجاری لندن دسترسی آسان دارد و مهمانان این هتل در رفت و آمد مشکلی نخواهند داشت.

امکانات هتل

  • اینترنت رایگان
  • پارکینگ
  • اتاق خانوادگی
  • اتاق‌های پاک و خالی از سیگار
  • مرکز تناسب اندام
  • امکانات و خدمات برای مهمانان معلول
  • بار، رستوران
  • استخر، سنا
  • پذیرش 24 ساعته
  • خدمات جلسه و ضیافت
  • گاوصندوق
  • اتاق وی آی پی برای مهمانان معلول

منبع: سالیان سفر 



:: موضوعات مرتبط: هتل , ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سالیان

///راهنمای سفر به کرمان///

کرمان، شهری است پر از بناهای تاریخی و پر از مناطق بکر و زیبای طبیعی که در جنوب شرق ایران قرار دارد. این استان آب و هوای کویری و روزهایی گرم‌تر از شب‌هایش دارد.

کرمان در کنار شهرهایی مانند مشهد، شیراز و اصفهان آنچنان مورد توجه گردشگران نبوده و از پتانسیل گردشگری آن استفاده زیادی نشده و بسیاری از مناطق بکر و زیبای این شهر هنوز ناشناخته مانده است. در ادامه یک راهنما برای سفر به کرمان قرار خواهیم داد. اگر قصد دارید با شگفتی‌های کرمان بیشتر آشنا شوید با پارس توریسم همراه باشید.

*با جاذبه‌های گردشگری کرمان آشنا شوید

دشت لوت

 دشت لوت بیابانی وسیع است که بخشی از آن در استان کرمان قرار دارد. این منطقه یکی از مناطق فراگرم در جهان محسوب می‌شود که دانشمندان علت این گرمای بالا را رنگ تیره و خشکی سطح این دشت دانسته‌اند که گرما را به خود جذب می‌کند.

دشت لوت به خاطر وجود جاذبه‌هایی مانند بزرگ‌ترین شهر کلوخی دنیا، مرتفع‌ترین هرم‌های ماسه‌ای دنیا، ۴۰ مخروط آتشفشان کواترنر در سطح دشت، پهنه‌های شنی مواج و… یکی از مناطق بیابانی معروف در جهان محسوب می‌شود.

 دره سختی

 در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر کرمان یکی از هولناک‌ترین و البته شگفت‌انگیزترین دره‌های ایران قرار گرفته است. این دره حدود ۱۰ کیومتر در دل کوه‌های بسیار بلند است و دیواره‌ای پر شیب و پیچ و تاپ‌دار دارد که ارتفاع آن حدود ۲۰۰ متر است. جریان آب در این دره ۴۵ آبشار کوچک و بزرگ به وجود آورده است.  شما با سفر به این دره  می‌توانید تصاویری فوق‌العاده از ریزش‌های خروشان آب، بیشه‌زارها، نیزارها و دیواره‌ها را از نزدیک ببینید. نکته قابل توجه دیگر در خصوص دره سختی حیات‌وحش متنوع آن است این منطقه زیستگاه جانواران زیادی می‌باشد.

 آب انبار علی‌مردان خان

 علی مردان خان (پسر گنجعلی خان)  شخصیت معروفی در کرمان بوده است. آب انباری در بازار مسگری کرمان به نام او وجود دارد. این آب انبار ویژگی‌های جالب توجهی را در خود دارد؛ مثلا می‌تواند ۲ میلیون لیتر آب را در خود ذخیره کند و این برای شهری مانند کرمان که از قدیم‌الایام از مشکلی کم آبی رنج می‌برده مخزن آبی بسیار کار آمد است. سر در آب انبار علی‌مردان خان سنگ‌کاری و کاشی کاری شده است. بخش‌های مختلف این آب انبار عبارت‌اند از: منبع ذخیره آب، پوشش منبع، بادگیر و هواکش، راه‌پله و پاشیر، سردر تزئینی.

از دیگر جاذبه‌های گردشگری کرمان باید به کاروانسرای گنجعلی  خان، پارک جنگلی قائم، آتشکده آناهیتا، حمام گنجعلی‌خان، بازار گنجعلی خان، سرای گلشن و… اشاره کرد.

 *بهترین زمان سفر به کرمان

همانطور که ذکر شد کرمان شهری کویری است که تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد دارد. با این حال زمستان‌های این شهر آنقدر سرد نیست که جلوی سفری لذتبخش به آن را بگیرد. بنابراین زمستان، اواخر پاییز و اوایل بهار مناسب‌ترین زمان برای سفر به این شهر است.

*چرا به کرمان سفر کنیم؟

کرمان یکی از زیباترین و پر جاذبه ترین شهر های ایران است. جدا از جاذبه‌های گردشگری فرهنگ غنی و خاص مردمش نیز یکی از عوامل مهم در جذب گردشگران است. مردم این شهر لهجه زیبای کرمانی دارند؛ بسیار خونگرم و مهمان‌نواز هستند و با غذاها و سوغات‌های محلی خود از شما پذیرایی خواهند کرد.



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سالیان

در یک جمله می توان گفت پاییز بهترین فصل برای کویرنوردی است. زیرا نه از گرمای طاقت فرسای تابستان خبری است و نه از سرمای سوزناک زمستان. بنابراین اگر قصد دارید طبیعت فوق‌العاده کویر را ببینید  بهترین فصل برای سفر شما فصل پاییز خواهد بود.

کشور ایران مناطق کویری زیادی دارد که هر کدام اکوسیستم و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند و از مهم ترین جاذبه های گردشگری ایران محسوب می شود. در ادامه به معرفی چند نمونه از این کویر ها خواهیم پرداخت.

طبس

طبس یکی از پر رمز و رازترین مناطق کویری ایران است و بیشتر این رمز آلودی را به وجود دره جن ها یا کال جنی در این منطقه مدیون است. بومیان  این منطقه را محل زندگی جن و ارواح می‌دانند. بازدید از این دره ممکن است خطراطی به دنبال داشته باشد زیرا دره دارای دیوارهای بلند و پرشیب است.

در سفر به طبس می توانید از دره مرتضی علی و چشم‌های آب گرم و آب سرد آن  نیز دیدن کنید، همچنین می‌توانید پس از دیدن روستای ازمیغان شگفت زده شوید. در این روستا شالیزارهای برنج و نخلستان های خرما در کنار هم وجود دارند. طبس در استان خراسان جنوبی قرار دارد.

مصر

کویر مصر در یکی از روستاهای توابع اصفهان قرار دارد. این کویر را می توان یکی از زیباترین مناطق کویری ایران داست. کویر مصر را به دریای بی کران شنی نیز  تشبیه کرده اند.  این کویر روزهایی آرام و زیبا و شب هایی ستاره باران و رویایی دارد. این کویر را حصاری از رشته کوه ها در برگرفته است. چاه آب های عمیق و مناطق سرسبز در دل کویر جذابیت این منطقه را دو چندان کرده است.  خانه های کویری بازسازی شده برای اسکان گردشگران وجود دارد. آنها می توانند در کنار لذت بردن از آرامش کویر از موتور سواری و شتر سواری لذت ببرند.

رمل ها را می توان از اصلی ترین جاذبه های کویر مصر دانست. این رمل ها پشته های شنی هستند که تا دیوارخانه های روستایی بالا آمده اند. با نگاه کردن به این رمل ها انگار به یک رنگ زرد بی کران چشم دوخته اید.

مرنجاب

کویر مرنجاب نیز یکی دیگر از کویرهای استان اصفهان است. مرنجاب از شمال به دریاچه نمک آران و بیدگل و از غرب به دریاچه نمک حوض سلطان می رسد. این منطقه یکی از قوی ترین پوشش های جانوری است زیرا منطقه ای پر غذا برای حیوانات محسوب می شود. از اصلی ترین جاذبه های کویر مصر می توان به تپه های شنی، قلعه کرشاهی و جزیره سرگردان اشاره کرد.

منبع: پارس توریسم



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سالیان

برای خیلی از مردم که به خاطر شلوغی تابستان مسافرت نمی کنند؛ پاییز و زمستان بهترین زمان برای سفر است. زیرا شهرهای توریستی داخل ایران  پاییز و  زمستان به خاطر وجود مدارس خلوت تراند. همچنین بسیاری از این مناطق مانند شهرهای جنوبی کشور در تابستان هوای مطبوعی ندارد و در پاییز و زمستان شهر های مثل کیش و قشم هوای فوق العاده ای برای سفر دارند.  از آنجایی که کیش و قشم جزیره هایی هستند که علاوه بر توریستی بودن بهترین مکان ها برای خرید نیز محسوب می شوند، اگر قصد دارید با شروع پاییز خریدی خوب داشته باشید؛ پیشنهاد ما به شما امتحان کردن خرید پاییزی در قشم است. 

آغاز فصل پاییز به معنی رونق گرفتن سفر به جزیره‌های جنوبی ایران است. آب و هوای بسیار گرم و مرطوب در تابستان، فعالیت‌های توریستی جزیره‌های کیش و قشم را به شدت تحت شعاع قرار می‌دهد و گردشگران را مجبور می‌کند که فصل تابستان را درون هتل‌ها بگذرانند. این در حالی‌ست که مهم‌ترین بخش از سفر به جزیره‌ای همچون قشم، خرید از مراکز تجاری بزرگ و متنوع است. البته نباید فراموش کرد که به دلیل همین گرمای شدید، قیمت اکثر اجناس تا حدود زیادی کاهش پیدا می‌کند و بسیاری از صاحبان مشاغل، این فصل را برای پرکردن مغازه‌های‌شان در سراسر کشور انتخاب می‌کنند!

جزیره قشم

خنکی هوا در پاییز هم فضایی را فراهم می‌کند که گردشگران در کنار برخورداری از جاذبه‌های استثنایی جزیره قشم، که بسیاری از آن‌ها در جهان یگانه‌اند، از لذت خرید هم بهرمند شوند. مراکز تجاری بزرگ قشم که جزو بزرگ‌ترین مراکز در جنوب ایران هستند، تجربه‌ای بی‌نظیر برای یک خرید ارزان محسوب می‌شوند و در حقیقت، بسیاری از گردشگران، تور قشم را برای درک همین تجربه انتخاب می‌کنند.

سیتی سنتر قشم

برای مثال، بازار خلیج فارس یکی از مراکز خرید قشم است که وصفش در تمام ایران به گوش می‌رسد. سالیان سفر که یکی از مجریان اصلی تور قشم است، در مورد این بازار می‌نویسد:

«از شناخته شده ترین بازار های جزیره قشم که در چهار طبقه بنا شده است. طبقه اول و دوم این ساختمان تجاری  و نمایندگی برند های مشهوری همچون نوکیا، کن وود، جی وی سی، وست پوینت، لومینارک و آرکوپال در آن مستقر شده اند. طبقه سوم ساختمان  به واحد های مسکونی و اداری اختصاص دارد و طبقه چهارم  مختص رستوران بزرگ خلیج فارس است…»

نکته دیگر در مورد خرید از قشم در فصل پاییز این است که بسیاری از مراکز خرید این جزیره، در ابتدای پاییز اقدام به راه‌اندازی فروش‌های فوق‌العاده و تخفیف‌های ویژه می‌کنند؛ این ویژگی سبب می‌شود که گردشگران قشم، خیال‌شان تا حدود زیادی از بابت قیمت‌ها راحت باشد. به همین دلیل است که پاییز‌های قشم، حتی شلوغ‌تر از بهارهای این جزیره است؛ امکانات عالی اقامتی، جاذبه‌های حیرت‌آور طبیعی، تفریحات مدرن و ویژه، سواحل بکر خلیج فارس و از همه مهم‌تر، مراکز خرید استثنایی، پکیج کاملی را برای جزیره قشم رقم زده است.

منبع: پارس توریسم



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سالیان

اخبار را از طریق شبکه های اجتماعی دنبال میکنید؟ از تعداد بالای فرزندهای گم شده و قربانی در چند وقت اخیر آگاه هستید؟

احتمالا شما هم در چند هفته‌‌ی اخیر، در فضای مجازی اخبار مختلف درباره گم شدن و آسیب دیدن چند کودک خردسال را در نقاط مختلف کشور و از جمله مشهد شنیده‌اید. درباره علل وقوع این گونه اتفاقات، صحبت‌ها فراوان است و بازگو کردن آنها خارج از حوصله‌ی این متن است.

خوشبختانه با کمی احتیاط توسط خانواده، بسیاری از تهدیدات در این زمینه رفع می‌شوند. بنابراین اگر از آن خانواده‌های به‌فکر و هوشیار باشید، کودکانتان چه در حین زندگی در شهر خود و چه در مسافرت‌ها امنیت بیشتری را تجربه می‌کنند. به خصوص در سفرها، از آنجایی که کودک معمولا در کنار خانواده است، با کمی ملاحظه می‌توان تهدیدات را به صفر رساند. اما در بسیاری از مواقع، بی‌احتیاطی و بی‌خیالی مفرط بعضی از خانواده‌ها به تهدیدات دامن می‌زند.

مشهد یکی از شلوغ‌ترین شهرهای توریستی ایران است. سالانه میلیون‌ها نفر به این شهر سفر می‌کنند. ضمنا این شهر مهاجرپذیر هم هست. همین شرایط باعث شده‌است تا بازارهای مشهد و صحن‌های مختلف حرم امام رضا (ع) همواره پر از جمعیت باشند.

احتمالا شما هم تاکنون در مراسمات مختلف مذهبی، کودکانی را دیده‌اید که در حالی که والدینشان مشغول دعا و مناجات هستند، به حال خود رها شده‌اند. اما توصیه مهم ما به مسافران شهرهای مختلف و به خصوص مسافران تور مشهد اینست که هرگز کودک خود را در طول سفر رها نکنند.

کودکان در حرم امام رضا (ع)



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سالیان

برخی از کسانی که دبی سفر می کند ترجیح میدهند در هزینه هتل خود صرفه جویی کنند و بودجه بیشتری را برای خرید در دبی نگه دارند. هتلی که امروز معرفی میکنیم هم برای این کار بسیار مناسب و اقتصادی است.

این هتل، یکی از هتل‌های رده متوسط دبی است. آژانس‌های ایرانی هم معمولا برای پکیج تور دبی با این هتل همکاری می‌کنند و بنابر این مسافران ایرانی زیادی، تجربه اقامت در این هتل را داشته‌اند.

این هتل در عین حال که قیمت‌های مناسبی دارد، سعی کرده تا امکانات رفاهی خوبی را به مسافران تور دبی ارائه بدهد. اتاق‌های جمع‌وجور هتل، مبلمان زیبا و امکانات رفاهی خوبی دارند. رستوران هتل، علاوه بر سرو صبحانه‌ی خوب، نگرانی شما بابت وعده‌های غذایی دیگر را هم برطرف می‌کند.

استخر هتل دریم پالاس بر روی پشت‌بامش قرار دارد. در محوطه شاد و دلباز این استخر، می‌توانید در حالی که دورنمایی از ساختمان‌های بلند دبی دیده‌ می‌شود، بر روی تخت‌های آفتاب‌گیر یا داخل جکوزی استراحت کنید، از نوشیدنی خود لذت ببرید و یا درون استخر آب‌تنی کنید.

موقعیت جغرافیایی هتل دریم پالاس خوب است. چند مرکز خرید در نزدیکی آن قرار دارند و البته با وجود ایستگاه متروی نزدیک آن، به راحتی به سایر بازارهای دبی و نقاط گردشگری دبی خواهید رسید.

 



:: موضوعات مرتبط: هتل , ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سالیان

سنگاپور شهر بسیار مدرنیست و هتل های مدرنی هم بالطبع دارد. حتی یک هتل 4 ستاره در این شهر بیشتر از یک هتل 5 ستاره در بسیاری از شهرها امکانات رفاهی دارد. هت پارک رویال کیچنر هم از همین هتل هاست.

هتل پارک رویال خیابان کیچنر، جزو هتل‌های ۴ ستاره رده متوسط تور سنگاپور است. البته باید توجه داشت که یک هتل ۴ ستاره در شهر فوق‌مدرنی مثل سنگاپور، طیف گسترده‌ای از خدمات و امکانات به‌روز را دارد و اقامت در آن، تجربه‌ای آسوده و رویایی برای مسافرانش خواهد بود.

اتاق‌های این هتل، با داشتن مبلمان شیک، موکت‌فرش و پرده‌های طرح‌دار و تابلوهای نقاشی مختلف، فضای زیبایی پیدا کرده‌اند. پنجره‌های بزرگ اتاق، محیط داخلش را نورانی و دل‌باز کرده‌اند. اکثر اتاق‌ها بسیار بزرگ هستند و قسمت نشیمن‌شان از اتاق خواب جداست. امکانات رفاهی خوب داخل اتاق، کلیه نیازهای رفاهی‌تان را در طول این مسافرت به خوبی تامین می‌کنند.

رستوران هتل پارک رویال کیچنر، منوی غذایی متنوعی دارد. خوردن غذاهای گوناگون بین‌المللی و آسیایی در فضای زیبای این رستوران، به بخشی لذت‌بخش از خاطره سفر شما تبدیل می‌شود. همچنین این هتل، یک بار و یک کلاب هم دارد تا لحظات استراحت و تفریح خوبی را در این هتل تجربه کنید.

در کنار این هتل، چند مرکز خرید بزرگ از جمله مرکز خرید ۲۴ ساعته‌ی مصطفی قرار دارند. با کمتر از ۵ دقیقه پیاده‌روی هم به ایستگاه مترو می‌رسید که از آنجا به راحتی به مراکز گردشگری سنگاپور از جمله خیابان اورچارد خواهید رسید.



:: موضوعات مرتبط: هتل , ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سالیان

هتل نووتل سیدنی

سیدنی یکی از شهرهای اصلی و بسیار دیدنی استرالیاست. این شهر هتل های شگفت انگیز و دیدنی بسیاری دارد. یکی از این هتل ها، هتل نووتل دارلینگ هاربور است.

Novotel Sydney Darling Harbour در 3 دقيقه ای از مرکز خرید Harbourside Shopping Center در سیدنی CBD (منطقه تجاری مرکزی) ارائه می دهد اتاق های بزرگ، برخی از آنها با منظره خیره کننده از افق شهر. این هتل دارای یک مرکز تناسب اندام، استخر شنا در فضای باز، زمین تنیس در فضای باز و 30 دقیقه از فای رایگان در هر فصلی در هر فصلی در هر روز است.

تمام مدرن و راحت در Darling Harbour Novotel شامل یک تلویزیون صفحه تخت با کانال های کابلی و فیلم های داخل خانه است. مهمانان می توانند از خدمات اتاق 24 ساعته لذت ببرند.

رستوران Ternary به ارمغان می آورد هوا از پیچیدگی آرام به صحنه ناهار خوری دارلینگ. مهمانان می توانند سه پیشنهاد منحصر به فرد را تجربه کنند. آشپزخانه ی آشپزخانه، آشپزخانه آسیایی و نوار شراب در فضای باز استقبال می کنند.

Novotel Sydney Darling Harbor یک پیاده روی کوتاه تا جاذبه های مهم Darling Harbor از جمله حیات وحش سیدنی باغ وحش، Sea Life Sydney Aquarium، کازینو ستاره و موزه ملی دریایی است. این هتل در کنار ایستگاه کنوانسیون واقع شده است و از طریق حمل و نقل در سراسر شهر ارائه می دهد. مرکز شهر سیدنی تنها 15 دقیقه پیاده روی است. مرکز بین المللی سیدنی تنها 600 متر است.



:: موضوعات مرتبط: هتل , ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سالیان

تور کویر

تور کویر یکی از تورهاییست که جدیدا بیش از پیش مورد استقبال قرار گرفته است. این تور هم آرامش دارد و هم سرگرمی های جالب. با حضور در تور کویر، خستگی ها و ناراحتی هایتان به خوبی رفع می شود.

کویر با ویژگی‌های منحصر به‌فردش یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری به شمار می‌رود و گرچه عده‌ای این پهنه وسیع شنی را نشان بخل طبیعت می‌دانند اما واقعیت این است که کویر یک ثروت بی‌نظیر خدادادی است.
مهر: یکی از جذابیت‌هایی که هر مسافری در سفر آن را جست‌وجو می‌کند، دست یافتن به آرامش و سکون و دوری از هیاهو و شلوغی‌های روزمره است و از آنجا که کویر مظهر سکوت و آرامش و عظمت است، این خواسته با سفر به کویر دست یافتنی است.
سکوت کویر، آسمان پرستاره شب‌های کویر، دنیای ناشناخته و گاه وهم‌انگیز کویر، تنها بخشی از ویژگی‌های این سرزمین‌ شنی است.

کویر نه تنها نشانه بخل طبیعت و دست‌تنگی آسمان برای بارش بر پهنه‌ای وسیع نیست بلکه دریایی از سخاوت بی‌حد و اندازه پروردگار عالم است که فوج فوج شن، آسمان آسمان ستاره و دریا دریا سکوت نثار این بخش از کره خاکی کرده و آن را در اختیار انسان قرار داده است.

استان یزد در مرکز جغرافیایی ایران از جمله نقاطی است که از این ثروث خدادادی بی‌اندازه بهره‌مند است و مردان و زنانی سخت‌کوش و خوش‌فکر چند سالی است به فکر عرضه زیبایی‌های کویر به همه علاقمندان به طبیعت هستند.

رونق کویرنوردی در یزد

کویری که روزگاری اغلب مردم حتی برای عبور از کرانه آن هراس داشتند و ورود به آن را مصادف با گم کردن مسیر، تشنگی و پایان زندگی می‌دانستند این روزها برای عده‌ای از جوانان این دیار پول‌ساز و برای عده‌ای از گردشگران، به مکانی برای تفریح و سفر تبدیل شده است.

بیابان‌ها و کویرهای اطراف مناطق خرانق در اردکان، فهرج در یزد، باقرآباد در بافق و ... از چندی پیش میزبان گردشگرانی نه تنها از سراسر ایران بلکه از کشورهای اروپایی شده است.

اغلب گردشگران خارجی کویر را مسافران اروپایی تشکیل می‌دهند، زیرا اعراب و گردشگران کشورهای حاشیه خلیج‌فارس علاقمند به سرسبزی و کوه و جنگل هستند از اینرو شمال ایران را برای سفر انتخاب می‌کنند و گردشگران اروپایی نیز بیشتر به دنبال اقلیمی متفاوت از اقلیم خود یعنی همان کویر هستند.



:: موضوعات مرتبط: تورها , ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سالیان

شیراز شهر تاریخ و ادب است. شهریست که باید در آن به بقایای پادشاهی هخامنشیان سر زد و به آرامگاه سلاطین ادب فارسی یعنی سعدی و حافظ رفت. با این حال از آنجایی که بعضی از افراد دوست دارند در هر سفری به هر مقصدی، خرید کردن را تجربه کنند، در این مطلب به معرفی بعضی از مراکز خرید این شهر می پردازیم.

مجتمع خلیج فارس واقع در ابتدای ورودی شهر جدید صدرا، به عنوان ششمین مرکز خرید بزرگ دنیا، دارای وسعتی به بزرگی ۵۰۰ هزار متر مربع است. در این مجتمع ۲۵۰۰ فروشگاه بزرگ و کوچک، سینما، شهربازی، هتل ۵ ستاره، هایپرمارکت، و سالن‌های ورزشی وجود دارد. علاوه بر فضای داخلی جذاب، فضای بیرونی این فروشگاه با حوض و آبنماهای بزرگ و زیبا و موزیکال، و ستون‌هایی که به شکل ستون‌های تخت جمشید ساخته شده‌اند، بسیار دیدنی و گیرا هستند.

مرکز خرید شیراز

مجتمع زیتون یکی از دیگر مجموعه خرید های خوب شیراز است. مجتمع ۱۲ طبقه‌ی زیتون فارس واقع در چهارراه پارامونت، دارای ۴۰۰ فروشگاه، سینمای ۳ بعدی، رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها، شهربازی، و همچنین ۸۰۰ واحد پارکینگ است. از امکانات این مجموعه می‌توان به نزدیک بودنش به ایستگاه خط دو مترو، آسانسورهای شیشه‌ای نفربر و حمل بار، سیستم‌های امنیتی و رفاهی، فضای سبز و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

هامون: این مجتمع که در بلوار ستارخان قرار داره یکی از مرکز خریدای لوکس شیراز هست که انواع لوازم لوکس و لوازم مورد نیازتون رو می تونین ازش تهیه کنین. بعد از خرید هم می تونین سری به فست فود و شهربازی مدرن این مجتمع بزنین و خوش بگذرونین.

بازار انقلاب: این بازار پر از فروشگاه‌های ادوات موسیقی و محصولات فرهنگیه که با وجود داشتن خدماتی مثل چاپ‌های دیجیتال و دفاتر خدمات تایپ و ترجمه تنها بازاریه که خدمات مورد نیاز دانشجویان و هنرمندان رو در شیراز ارائه میده.

در پایان به بازار وکیل تنها اشاره ای کوتاه میکنیم. چراکه این بازار به خوبی شناخته شده است و اکثر افراد علاقه مند به اطلاعات کردشگری آن را میشناسند. این بازار به علت شهرت و محبوبیت نیازی به معرفی ندارد، اما به عنوان یادآوری، این بازار از قدیم‌ترین و معروف‌ترین بازارهای شیراز است که عرضه‌کننده انواع سوغاتی‌ها و صنایع دستی از جمله گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی، ادویه‌جات، عرقیات، عطر و بسیاری لوازم دیگر است. معماری این بازار به خصوص سقف مقرنس‌کاری دوران زندیه آن و همچنین وجود چند کاروانسرای قدیمی به نام‌های گمرک، احمدی، و روغنی، علاوه بر خرید، دیگر دلیل بازدید از این بنای قدیمی است.

مجتمع ۱۲ طبقه‌ی زیتون فارس واقع در چهارراه پارامونت، دارای ۴۰۰ فروشگاه، سینمای ۳ بعدی، رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها، شهربازی، و همچنین ۸۰۰ واحد پارکینگ است. از امکانات این مجموعه می‌توان به نزدیک بودنش به ایستگاه خط دو مترو، آسانسورهای شیشه‌ای نفربر و حمل بار، سیستم‌های امنیتی و رفاهی، فضای سبز و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.



:: موضوعات مرتبط: مراکز خرید , ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سالیان

 

شهردار تبریز با سفیر آذربایجان در ایران دیدار کرد و درباره مناسباتی توریستی صحبت کرد. او با اشاره به همسایگی و مودت تاریخی دو کشور گفت: فرصت‌های ارتباطی دو کشور، امتیاز کم‌نظیر گردشگری است که در صورت استمرار، می‌تواند وارد حوزه‌های موثر سرمایه‌گذاری و عمران شهری شود.

صادق نجفی در این دیدار خاطرنشان کرد: ارتباط صمیمی تبریز با باکو، نخجوان و گنجه، از دیرباز محور ارتباط تاریخی ایران و جمهوری آذربایجان بوده‌است؛ شهرداری‌های ایران با توجه به برخورداری از زمینه‌های شهروندی، بهتر می‌توانند تعامل دو کشور را پیش‌ ببرند. سفارت جمهوری آذربایجان در ایران، همواره نقش فعال در این زمینه ایفا کرده‌است، با این حال انتظار داریم این رویکرد، با توجه 

بنیاد حسین‌اف، سفیر جمهوری آذربایجان در کشورمان نیز در این دیدار با قدردانی از شهردار تبریز اظهار کرد: در سال‌های اخیر، حضور چشمگیر شهروندان جمهوری آذربایجان در تبریز، با مهمان‌نوازی تبریزی‌ها همراه بوده‌است که این امر از ریشه‌های تاریخی صمیمت و برادری دو کشور نشات می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سفارت جمهوری آذربایجان در ایران، از هیچ تلاشی برای بسط مناسبات شهروندی و توسعه همکاری‌های دو جانبه فروگذار نخواهد بود.

آذربایجان در چند سال گذشته یکی از بهترین مقاصد ایرانیان بوده است که ارزان و به صرفه هم هست. آذربایجان، یک کشور اسلامی در جمهوری سابق شوروی در کنار دریای خزر است. این کشور منبع غنی نفت است. آذربایجان در طول تاریخ این کشور یکی از بهترین مسیرها برای عبور از شرق به غرب بوده است. این کشور جزوی از امپراطوری های مختلف همچون روسیه، ترکیه و ایران بوده و در سال ۱۹۹۱ میلادی پس از فروپاشی شوروی، به یک جمهوری مستقل تبدیل شده است.

این کشور سرسبز جذابیت های بسیاری دارد و بیشترین جاذبه های آن در پایتخت آن یعنی باکو جمع شده اند.
• مساحت: ۸۶,۶۰۰ کیلومتر مربع • جمعیت: ۸٫۲ میلیون نفر • پایتخت: باکو



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ویزا , ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سالیان

صنایع دستی منبع خوبی برای درامدزایی کشورها و افراد می تواند باشد. به خصوص برای ما ایرانیان، پتانسیل های خوبی در این زمینه وجود دارد. بیستم خرداد مصادف با 10 ژوئن روز جهانی صنایع دستی است که به گفته مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس شعار امسال این روز این است صنایع‌دستی، اشتغال ‌زا، هویت‌ساز، ارزآور

اما همیشه مشکلات پیش روی درامدزایی از صنایع دستی مورد بحث کارشناسان بوده استو معمولا هم به همین سطح محدود شده و کمتر به بهبود اوضاع منجر شده است.موضع معاون اول رئیس جمهوری در مورد صنایع دستی

احمدی پور نقش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را در حمایت، تولید، صادرات و... صنایع دستی با نگاه حاکمیتی همراه دانست و خاطرنشان کرد: «باید از همه ظرفیت های کشور استفاده کنیم؛ این امکان در دولت نیز فراهم شده و خوشبختانه نگاه دولت به صنایع دستی کاملا مثبت است.» به گفته این عضو کابینه، حتی معاون اول رئیس جمهوری نیز بارها تاکید کرده است که اکنون ممکن است توان طراحی صنایع بزرگ و سنگین وجود نداشته باشد، اما می توان روی صنایع دستی سرمایه گذاری کرد، زیرا صنایع دستی محیط زیست محور است، اشتغال پایدار ایجاد می کند و می تواند جمعیت را در روستا ها ماندگار کند.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر نیز گفت: «نگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دولت مراقبت از طیف روستایی و عشایر است که فقط به واسطه صنایع دستی، تولیدات محلی عشایری و کشاورزی، زیست خود را تامین می کنند. از طرفی ما در روستاها و شهرهای زیر 100 هزار نفر باید اقدامات کمکی را برای اشتغال و پایدار شدن جمعیت انجام دهیم.»

او با بیان اینکه پیش بینی شده امسال 70 هزار شغل از بستر صنایع دستی ایجاد شود، یادآور شد: «نگاه دولت به صنایع دستی نگاهی حمایتی است و امیدوارم با کمک صادرکنندگان بتوانیم از ظرفیت های دولت برای توسعه صنایع دستی و صادرات این حوزه بهره لازم را ببریم.»

روز جهانی صنایع دستی

موضع معاون اول رئیس جمهوری در مورد صنایع دستی
احمدی پور نقش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را در حمایت، تولید، صادرات و... صنایع دستی با نگاه حاکمیتی همراه دانست و خاطرنشان کرد: «باید از همه ظرفیت های کشور استفاده کنیم؛ این امکان در دولت نیز فراهم شده و خوشبختانه نگاه دولت به صنایع دستی کاملا مثبت است.» به گفته این عضو کابینه، حتی معاون اول رئیس جمهوری نیز بارها تاکید کرده است که اکنون ممکن است توان طراحی صنایع بزرگ و سنگین وجود نداشته باشد، اما می توان روی صنایع دستی سرمایه گذاری کرد، زیرا صنایع دستی محیط زیست محور است، اشتغال پایدار ایجاد می کند و می تواند جمعیت را در روستا ها ماندگار کند.
معاون رئیس جمهوری با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر نیز گفت: «نگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دولت مراقبت از طیف روستایی و عشایر است که فقط به واسطه صنایع دستی، تولیدات محلی عشایری و کشاورزی، زیست خود را تامین می کنند. از طرفی ما در روستاها و شهرهای زیر 100 هزار نفر باید اقدامات کمکی را برای اشتغال و پایدار شدن جمعیت انجام دهیم.»
او با بیان اینکه پیش بینی شده امسال 70 هزار شغل از بستر صنایع دستی ایجاد شود، یادآور شد: «نگاه دولت به صنایع دستی نگاهی حمایتی است و امیدوارم با کمک صادرکنندگان بتوانیم از ظرفیت های دولت برای توسعه صنایع دستی و صادرات این حوزه بهره لازم را ببریم.» 



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: صنایع دستی ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سالیان

سلفی های خطرناک

شما هم اهل عکس سلفی گرفتن هستید؟ آیا به هر قیمتی حاضر به سلفی گرفتن هستید؟ با پیشرفت و توسعۀ تولیدات و فناوری های جدید در رابطه با گوشی های همراه هوشمند بسیاری از افراد کارها و حتی رفتارهایشان را از طریق این گوشی ها به نمایش میگذارند گذشته از این کارها عکسهای سلفی عجیبی از خود منتشر می کنند که گاهی واقعآ خطرناک و در بعضی موارد ناراحت کننده است که در این بخش چند مورد از این سلفی های عجیب افرادی را مشاهده می کنید که از آن ها از سلفی های مرگبار یاد شده و گرفتن سلفی آخرین تجربه زندگی شان بوده است.

سلفی باعث می شود تا خطرات را فراموش کنید

عطش سلفی تا جایی در وجود برخی افراد رخنه می کند که خیلی مسائل از جمله امنیت جانی را به فراموشی می سپارند. شاید باورتان نشود اما مساله ی مرگ و میر به خاطر سلفی، پدیده ای در حال گسترش در دنیای امروز است و باعث شده تا دولت ها به فکر چاره ای برای آن بیفتند. شاید در حال حاضر این مسئله کمی دور از ذهن به نظر برسد اما ممکن است درآینده ما نیز به آن مبتلا شویم.
نمونه ای از حوادث در جهان
به عنوان مثال در بمبئی حدود ۱۹ مرگ میر در اثر سلفی ثبت شده که تعدادی از آنها به خاطر ثبت سلفی بر روی ریل قطار بوده است.
یک دختر روسی نیز در حالی که تلاش می کرد تا یک سلفی بر روی یک پل در سنت پترزبورگ ثبت کند جان باخت و یک مرد اسپانیایی نیز در حال گرفتن سلفی بر روی یک قطار جانش را از دست داد.
نمونه ای از حوادث در ایران
در ۱۴ خرداد ۱۳۹۵، خواهر و برادری، به خاطر ثبت سلفی در رودخانه چالوس، غرق شدند.



:: موضوعات مرتبط: تفریحات گردشگری , ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سالیان

آیا به این فکر کرده اید که یک مرکز خرید باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ امروزه استراتژی های مدیران فروشگاه ها بیشتر از هر چیز دیگری در نتیجه ی فروشگاه، کسب و کار و روند فعالیت تاثیر گذار است و در واقع اگر یک فروشگاه بسیار بزرگ را هم در اختیار یک مدیر بی تجربه قرار دهیم باز هم آن فروشگاه، شرکت یا هر سازمانی که باشد نمیتواند به سرعت حرکتی که سابقا داشت دست یابد. اما در طرف دیگر هم این فروشگاه است که مکمل کننده ی تصمیمات مدیر است بنابراین فروشگاه هم به نوبه ی خود دارای ویژگی هایی باشدکه بتوان نام فروشگاه را بر آن نهاد.

دست یابی سریع و آسان به محصول

یک فروشگاه را در نظر بگیرید که مشتری نمیتواند محصول خود را در لحظه مشاهده کند و در واقع وقت آن چنان زیادی ندارد که در دسته بندی های مختلف دنبال یک محصول مثلا موبایل بگردد. بنابراین باید فروشگاه دارای بخش جستجو باشد. اما قضیه ی جستجو در سایت کمی متفاوت است.
تخفیف های مجزا برای روش های مختلف پرداخت کوتاه کردن فرایند خرید برای محصولات مجازی
امروزه بسیاری از وبلاگ ها و بسیاری سایت ها که نگاه ویژه ای به گوگل دارند تا در بستر فعالیت خود در صفحه ی اول گوگل حضور داشته باشند اقدام به استفاده از کنسول جستجوی گوگل میکنند. خب تفاوت اینجا نمایان میشود که وقتی شما دست به جستجو بزنید پس از فشار دکمه ی تایید به صفحه ای انتقال می یابید که صفحه ی جستجوی گوگل است اما کلمه ی شما را فقط در آن سایت جستجو کرده است، از این امر بشدت باید برای یک فروشگاه پرهیز کرد.
ویژگی های یک فروشگاه خوب و معتبر

چه باید کرد؟ اصل ماجرا در مورد دستیابی به محصول در سریع ترین زمان ممکن استفاده از جستجو است اما اگر کاربر نتواند با نتایج جستجو کنار بیاید و در واقع محصول خودش را پیدا نکند، دوباره اقدام به جستجو نمیکند بلکه به یک فروشگاه دیگر میرود. پس باید از یک بخش جستجوی پیش رفته استفاده کرد که بتواند نتایج دقیقی را ارائه کند. دقت داشته باشید که جستجو ماشه ای است که میتواند کاربر یا مشتری را از فروشگاه شما کیش دهد و دور کند.
ثبت نام لازمه ی خرید محصول

اما بحث دیگری که در مورد فروشگاه رایج است بخش ثبت نام است که بسیار طولانی است، فروشگاه بامیلو را در نظر بگیرید که اخیرا با روش های نوین خود مسیر رو به رو رشدی را در حال طی کردن است. هنگامی که برای خرید اقدام کنید این فروشگاه بزرگ اصلا نیازی نمی بیند که یک فرم ثبت نام با اقلام مختلف پیش روی شما بگذارد بلکه فقط در هنگام ثبت سفارش از شما اطلاعات لازم مانند آدرس و نام و نام خانوادگی و ایمیل تایید سفارش را دریافت میکند.
ویژگی های یک فروشگاه خوب و معتبر

اگر بیشتر دقت کنید در می یابید که کاربر تمام اطلاعات لازم را برای ثبت نام وارد کرد اما فقط برای دریافت سفارش! پس از آن بامیلو یک پیغام برای شما میفرستد که میتوانید به پنل کاربری خود وارد شوید و سفارش خود را پیگیری کنید، کاربر به بخش کاربری خود وارد میشود و در آنجا پیشنهادی مبنی بر تغییر رمز عبور خود دریافت میکند، به همین سادگی کاربر برای حساب کاربری خود که با استفاده از ایمیل و نام و نام خانوادگی وی توسط بامیلو ساخته شده رمز تعیین میکند و ازین پس در بامیلو دارای حساب کاربری است. به همین سادگی هم کاربر سفارش خرید محصول خود را ثبت کرد و هم بامیلو وی را به اعضای خود افزوده است.
سونامی خبرنامه ها

خبرنامه ها یکی از بحث های مهم این روزهای بازاریابی اینترنتی و ایمیل مارکتینگ هستند که تاثیر بسزایی روی واکنش کاربران نسبت به وبسایت و فروشگاه شما دارند. از اصول داشتن خبرنامه های خوب استفاده از برنامه های با کیفیت برای ارسال خبرنامه است. بعضی شرکت های سرویس دهنده حتی با سرویس های ایمیلی بزرگ مانند گوگل و مایکروسافت همکاری میکنند تا خبرنامه ای که از طرف مشتریان سرویس ارسال ایمیل آنان به دست کاربران ارسال میشود در صندوق اینباکس خالی شود و نه در اسپم یا جانک!

ویژگی های یک فروشگاه خوب و معتبر

اما با داشتن خبرنامه آیا کار تمام است؟ خیر! اصل مهم در نحوه ی انجام کار است. هنگامی که عضو یک وبسایت خبری میشوید تا تمام اخبار روزانه را شب هنگام در ایمیل خود دریافت کنید شما موافق این بوده اید که مقالات روزانه ی این وبسایت در صندوق ایمیل شما انداخته شود اما قضیه برای یک فروشگاه چگونه است. کاربران همیشه مثل هم نیستند بنابراین باید شما برای فروشگاه خود سطوح مختلفی از خبرنامه ها داشته باشید.ویژگی های یک فروشگاه خوب و معتبر
این سطوح چطوری باشد؟ عده ای که همیشه تمایل به انجام خریدهای دسته اول از فروشگاه شما دارند و تقریبا از 10 محصول جدید حداقل یکی را انتخاب و خرید میکنند دوست دارند همیشه خبرنامه ی محصولا جدید و تخفیف ها و تغییرات فروشگاه شما را در صندوق ایمیل خود داشته باشند. اما عده ی از کاربران هم فقط علاقه به استفاده از تخفیف های بزرگ و گروهی داشته و فقط خواهان دریافت تخفیف های مناسبتی هستند بنابراین باید برای فروشگاه خود سطوح مختلفی از خبرنامه ها را ارائه دهید تا بتوانید در صندوق ایمیل همه ی کاربرانی که یکبار شما را دیده اند حضور داشته باشید.
در پایان از شما میخواهیم پیگیر بخش های بعدی ویژگی های یک فروشگاه معتبر از فریش تم باشید.
همچنین برای آموزش وردپرس نیز این مطالب را توصیه میکنیم.



:: موضوعات مرتبط: مراکز خرید , ,
:: برچسب‌ها: مرکز خرید، آموزش ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سالیان

توسعه گردشگری

در مناظره های اخیر انتخابات ریاست جمهوری، بارها توسعه گردشگری را از نامزدهای مختلف شنیدیم. اما واقعا توسعه گردشگری تا چه حد بر درآمدهای یک کشور تاثیرگذار است؟ محمدرضا مودودی، مشاور وزیر و معاون کمکهای تجاری سازمان توسعه تجارت ایران در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری «همایش ملی گردشگری ایران در دوران پساتحریم» توسعه خدمات گردشگری را یکی از ابعاد اثربخش توسعه صادرات عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان ایران(ISTTA)، محمدرضا مودودی، مشاور وزیر و معاون کمکهای تجاری سازمان توسعه تجارت ایران نيز در ادامه در خصوص شیوه مشارکت این سازمان در خصوص همایش گفت: سازمان توسعه تجارت ایران به دنبال توسعه و تقویت تجارت خارجی و دستیابی به سهم بیشتر بازار هدف می باشد و همواره سعی دارد با برنامه ریزی سیاستگذاری، حمایت و نظارت مداوم، بستر مناسبی جهت مدیریت کلان صادرات و تقویت زیربناها و ظرفیت های لازم برای تسهیل و توسعه تجارت خارجی کشور فراهم نماید و از آنجايي كه یکی از ابعاد مهم و اثربخش توسعه صادرات، توسعه خدمات گردشگری است اين سازمان تلاش دارد تا به نحوي شايسته در اين حوزه فعاليت كند.

مودودي در ادامه افزود: سازمان توسعه تجارت علاقه مند است تا همایش را به سمت مباحث تجاری سوق دهد تا راهکارهای اجرایی و مشخص از دل این مباحث به نفع توسعه صادرات خدمات گردشگری فراهم آید.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: توریست، درآمد ملی، سازمان توسعه تجارت ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سالیان

برای یک مسافرت تفریحی به فرانسه می روید تا برای تحصیل، کار و یا ماندن برای همیشه دور از وطن؟

اولین مرحله برای درخواست روادید هر کشوری، پر کردن فرم تقاضای روادید است. این فرم را می‌توان از بخش روادید سفارت فرانسه یا از طریق سایت سفارت تهیه کرد. اگر خانوادگی سفر می‌کنید، برای هرکدام از اعضا باید فرم جداگانه‌ای پر شود.

اخذ توریستی فرانسه کشور فرانسه با فراهم آوردن مدارک متعددی میسر است. به صورت کلی برای اخذ ویزای توریستی هر یک از کشورها، فرد متقاضی می‌بایست کنسولگری و یا سفارت کشور مورد نظر را متقاعد سازد که پس از ورود فرد به کشور مورد نظر، فرد به طور حتمی به کشور خود باز خواهد گشت. برخی هستند که با اخذ ویزای توریستی دیگر کشورها، قصد در ورود به کشور مورد نظر و اخذ اقامت آن کشور را دارند، پس به دلیل موارد این‌چنین باید با ارائه مدارک مبنی بر این‌که به کشور خود باز خواهند گشت، افسر ویزا را قانع نمایند که به ایران باز خواهند می‌گردند.

اولین مرحله برای درخواست ویزای هر کشوری، پر کردن فرم تقاضای ویزا است. این فرم را می‌توانید از سایت سفارت فرانسه در تهران دانلود کنید یا به صورت حضوری از بخش ویزای سفارت فرانسه دریافت کنید. فرم تکمیل شده را به آدرس ایمیل rdv.teheran-amba@diplomatie.gouv.fr ارسال کنید و منتظر جواب سفارت برای نوبت‌دهی باشید. در حال حاضر سفارت فرانسه فقط به صورت ایمیلی وقت ملاقات را تعیین می‌کند. در تاریخی که به عنوان وقت ملاقات و تحویل مدارک برای شما مشخص شده، باید در محل سفارت برای تحویل مدارک و انجام مصاحبه ویزای فرانسه حاضر باشید.
تصمیم سفارت در مورد ویزای فرانسه بستگی به مجموعه‌ای از عوامل از جمله کامل بودن مدارک و مصاحبه حضوری شما در سفارت دارد.



:: موضوعات مرتبط: ویزا , ,
:: برچسب‌ها: فرانسه , اقامت دائم , اقامت ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سالیان
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد