نوشته شده توسط : سالیان

در یک جمله می توان گفت پاییز بهترین فصل برای کویرنوردی است. زیرا نه از گرمای طاقت فرسای تابستان خبری است و نه از سرمای سوزناک زمستان. بنابراین اگر قصد دارید طبیعت فوق‌العاده کویر را ببینید  بهترین فصل برای سفر شما فصل پاییز خواهد بود.

کشور ایران مناطق کویری زیادی دارد که هر کدام اکوسیستم و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند و از مهم ترین جاذبه های گردشگری ایران محسوب می شود. در ادامه به معرفی چند نمونه از این کویر ها خواهیم پرداخت.

طبس

طبس یکی از پر رمز و رازترین مناطق کویری ایران است و بیشتر این رمز آلودی را به وجود دره جن ها یا کال جنی در این منطقه مدیون است. بومیان  این منطقه را محل زندگی جن و ارواح می‌دانند. بازدید از این دره ممکن است خطراطی به دنبال داشته باشد زیرا دره دارای دیوارهای بلند و پرشیب است.

در سفر به طبس می توانید از دره مرتضی علی و چشم‌های آب گرم و آب سرد آن  نیز دیدن کنید، همچنین می‌توانید پس از دیدن روستای ازمیغان شگفت زده شوید. در این روستا شالیزارهای برنج و نخلستان های خرما در کنار هم وجود دارند. طبس در استان خراسان جنوبی قرار دارد.

مصر

کویر مصر در یکی از روستاهای توابع اصفهان قرار دارد. این کویر را می توان یکی از زیباترین مناطق کویری ایران داست. کویر مصر را به دریای بی کران شنی نیز  تشبیه کرده اند.  این کویر روزهایی آرام و زیبا و شب هایی ستاره باران و رویایی دارد. این کویر را حصاری از رشته کوه ها در برگرفته است. چاه آب های عمیق و مناطق سرسبز در دل کویر جذابیت این منطقه را دو چندان کرده است.  خانه های کویری بازسازی شده برای اسکان گردشگران وجود دارد. آنها می توانند در کنار لذت بردن از آرامش کویر از موتور سواری و شتر سواری لذت ببرند.

رمل ها را می توان از اصلی ترین جاذبه های کویر مصر دانست. این رمل ها پشته های شنی هستند که تا دیوارخانه های روستایی بالا آمده اند. با نگاه کردن به این رمل ها انگار به یک رنگ زرد بی کران چشم دوخته اید.

مرنجاب

کویر مرنجاب نیز یکی دیگر از کویرهای استان اصفهان است. مرنجاب از شمال به دریاچه نمک آران و بیدگل و از غرب به دریاچه نمک حوض سلطان می رسد. این منطقه یکی از قوی ترین پوشش های جانوری است زیرا منطقه ای پر غذا برای حیوانات محسوب می شود. از اصلی ترین جاذبه های کویر مصر می توان به تپه های شنی، قلعه کرشاهی و جزیره سرگردان اشاره کرد.

منبع: پارس توریسم



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سالیان

برای خیلی از مردم که به خاطر شلوغی تابستان مسافرت نمی کنند؛ پاییز و زمستان بهترین زمان برای سفر است. زیرا شهرهای توریستی داخل ایران  پاییز و  زمستان به خاطر وجود مدارس خلوت تراند. همچنین بسیاری از این مناطق مانند شهرهای جنوبی کشور در تابستان هوای مطبوعی ندارد و در پاییز و زمستان شهر های مثل کیش و قشم هوای فوق العاده ای برای سفر دارند.  از آنجایی که کیش و قشم جزیره هایی هستند که علاوه بر توریستی بودن بهترین مکان ها برای خرید نیز محسوب می شوند، اگر قصد دارید با شروع پاییز خریدی خوب داشته باشید؛ پیشنهاد ما به شما امتحان کردن خرید پاییزی در قشم است. 

آغاز فصل پاییز به معنی رونق گرفتن سفر به جزیره‌های جنوبی ایران است. آب و هوای بسیار گرم و مرطوب در تابستان، فعالیت‌های توریستی جزیره‌های کیش و قشم را به شدت تحت شعاع قرار می‌دهد و گردشگران را مجبور می‌کند که فصل تابستان را درون هتل‌ها بگذرانند. این در حالی‌ست که مهم‌ترین بخش از سفر به جزیره‌ای همچون قشم، خرید از مراکز تجاری بزرگ و متنوع است. البته نباید فراموش کرد که به دلیل همین گرمای شدید، قیمت اکثر اجناس تا حدود زیادی کاهش پیدا می‌کند و بسیاری از صاحبان مشاغل، این فصل را برای پرکردن مغازه‌های‌شان در سراسر کشور انتخاب می‌کنند!

جزیره قشم

خنکی هوا در پاییز هم فضایی را فراهم می‌کند که گردشگران در کنار برخورداری از جاذبه‌های استثنایی جزیره قشم، که بسیاری از آن‌ها در جهان یگانه‌اند، از لذت خرید هم بهرمند شوند. مراکز تجاری بزرگ قشم که جزو بزرگ‌ترین مراکز در جنوب ایران هستند، تجربه‌ای بی‌نظیر برای یک خرید ارزان محسوب می‌شوند و در حقیقت، بسیاری از گردشگران، تور قشم را برای درک همین تجربه انتخاب می‌کنند.

سیتی سنتر قشم

برای مثال، بازار خلیج فارس یکی از مراکز خرید قشم است که وصفش در تمام ایران به گوش می‌رسد. سالیان سفر که یکی از مجریان اصلی تور قشم است، در مورد این بازار می‌نویسد:

«از شناخته شده ترین بازار های جزیره قشم که در چهار طبقه بنا شده است. طبقه اول و دوم این ساختمان تجاری  و نمایندگی برند های مشهوری همچون نوکیا، کن وود، جی وی سی، وست پوینت، لومینارک و آرکوپال در آن مستقر شده اند. طبقه سوم ساختمان  به واحد های مسکونی و اداری اختصاص دارد و طبقه چهارم  مختص رستوران بزرگ خلیج فارس است…»

نکته دیگر در مورد خرید از قشم در فصل پاییز این است که بسیاری از مراکز خرید این جزیره، در ابتدای پاییز اقدام به راه‌اندازی فروش‌های فوق‌العاده و تخفیف‌های ویژه می‌کنند؛ این ویژگی سبب می‌شود که گردشگران قشم، خیال‌شان تا حدود زیادی از بابت قیمت‌ها راحت باشد. به همین دلیل است که پاییز‌های قشم، حتی شلوغ‌تر از بهارهای این جزیره است؛ امکانات عالی اقامتی، جاذبه‌های حیرت‌آور طبیعی، تفریحات مدرن و ویژه، سواحل بکر خلیج فارس و از همه مهم‌تر، مراکز خرید استثنایی، پکیج کاملی را برای جزیره قشم رقم زده است.

منبع: پارس توریسم



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 مهر 1396 | نظرات ()